هنگام شروع یک شغل، بسیاری از افراد با نگاه خوش بینانهای به آن مینگرند و به آینده آن امیدوار هستند. اما پس از مدتی دچار دلسردی و بی رمقی میشوند.
به عبارتی در میانه کار، داشتن پشتکار و تلاشگری برای رقابت با همکاران یکی از عوامل مهم در موفقیت به شمار میرود. زمانی که فرد در رقابت با دیگران ناتوان باشد، خود را سرخورده میپندارد. این امر در تمامی بازارهای جهانی روی میدهد و خاص یک منطقه و یا یک کشور نیست.
وب سایتها نیز یکی از مشاغل به شمار میرود. سایتهای و شبکههای اجتماعی یکی از ابزارهای ارزشمند دوره کنونی برای ارتقا شغل و یا افزایش راندمان شرکت میباشد که هم برای صاحبان مشاغل و هم برای مشتریان و مصرف کنندگان راهی برای اتصال به بازارهای بزرگتر به شمار میروند.
مشتریان با یک جستجوی ساده میتوانند سایتهای زیادی را در پیش روی خود مشاهده کنند و از میان آنها، کالای مورد نظر خود را خریداری کنند. شرکتها نیز از طریق وب سایتها محصولات و خدمات خود را در معرض دید کاربران اینترنتی قرار میدهند.
لینکدین یکی از شبکههای اجتماعی همچون فیسبوک بوده با این تفاوت که در این شبکه شاهد رونق کسب و کار هستیم. اگر شما به دنبال شغل مورد نظرتان هستید، میتوانید با بهینه سازی لینکدین خود، آن را در معرض دید کارفرمایان قرار دهید. در صورتی که پروفایل شما قوی باشد، سریع تر شما را به مقصود میرساند.
در واقع با تکمیل مشخصات، شانس خود را برای یافتن شغلی مناسب، افزایش میدهید و زمانی که سایر کاربران لینکدین وارد پروفایل شما میشوند، مهارتها و تواناییهای شما مشاهده میکنند.
بهینه سازی لینکدین
- ایجاد یک URL برای سفارشی کردن مشخصات پروفایل
پروفایلها در لینکدین از ULR تشکیل میشود که مجموعه ای حروف و اعداد میباشد. شما میتوانید ULR را سفارشی کنید. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات لینکدین شوید و گزینه « Edit Public Profile» را انتخاب نمایید. در قسمت «Customize Your Public Profile URL» نام خود که میخواهید URL شود را انتخاب نمایید.
شناسایی کلمات کلیدی
پروفایل هر کسی عبارت است از تعاریفی از شغل و میزان پتانسیل وی، برای این که در میان سایر کاربران بیشتر در معرض دید قرار بگیرید. از این رو باید از کلیدواژههایی استفاده نمایید که بیشترین کاربرد را دارند. شما میتوانید از این ابزار به عنوان یک شرط برای محبوبیت پروفایل خود در میان رقبا استفاده کنید و مشخصات رزومه خود را به وسیله این کلیدواژهها ارتقا دهید.
آپلود تصویر پروفایل
در عصر تکنولوژی اولین قدم برای معرفی خود، آپلود یک تصویر از خود میباشد. بسیار از مواقع کارفرمایان زودتر از ملاقات با شخص شما، عکس شما را میبینند بنابراین در شکل دادن به طرز فکر کارفرما نقش مهمی را ایفا میکند. استفاده از یک تصور با وضوح بالا و مشخصات رسمی در پس زمینه اهمیت زیادی دارد. بهتر است آیکون عکس کوچک باشد. تصویر پروفایل باید با شخصیت شما همخوانی داشته باشد.
استفاده از استراتژی محتوا
توسعه محتوا متناسب با حرفه و پتانسیل شما میتواند در جهت ارتقا پروفایل شما در لینکدین کمک کند. استفاده از کلمات کلیدی متناسب با شغل و حرفه شما نیز در این امر موثر میباشد.
بهینه سازی لینک
از طریق مرتبط ساختن صفحه خود با صفحات پرطرفدار میتوانید کارفرمان زیادی را به سمت پروفایل خود روانه سازید.
تکمیل مشخصات خود
زمانی که صحبت از تکمیل مشخصات به میان میآید بدان معناست که صفحه ما به طور 100% تکمیل است. دیدگاهها بیان و زمینههای کاری نیز پر شده باشد. در صورتی که یک بخش از پروفایل نیمه تمام است باید برگردید و آن را تکمیل نمایید.
آپلود نمونه کار
برای بهینه سازی لینکدین خود باید فعال باشید.
بارگذاری و به اشتراک گذاشتن فیلم، تصویر ادیت شده، متن که قبلا آن را انجام داده اید، مهارتهای شما را به نمایش میگذارد.
عضویت در گروه
عضویت در گروهها به معنای درگیر شدن، شرکت و انتقال ایدهها میان اعضای لینکدین میباشد. شرکت فعالانه در گروهها یک شانس برای استخدام است. در هر حال حضور در گروه به شما اجازه میدهد تا مشخصات خود در معرض دید دیگران قرار دهید.
توصیه ها
عضویت در لینکدین نوعی رقابت میان اعضا میباشد. هیچ گاه احساس سرخوردگی نداشته باشید و کاملا اعتماد به نفس خود را در میان رقبا حفظ کنید. مطمئن باشید سایرین نیز همچون شما احساس استرس و ترس از دیگران را دارند.
تعامل
پروفایل خود را گسترش و ارتباط خود را با دیگران افزایش دهید. مشخصات و مهارتهای جدید خود را بطور مداوم بروزرسانی کنید. این کار به معنای فعال بودن شما در لینکدین میباشد. با دیگران در ارتباط باشید و به پروفایلهای آنها سر بزنید.