آنچه در این مقاله میخوانید

    14 نکته کلیدی برای افزایش کامنت

    14 نکته کلیدی برای افزایش کامنت

    چرا وجود کامنت در پستهای اینترنتی اهمیت دارد؟

    افزایش تعداد کامنت و لایک در پست‎هایی که در سایت‌ها‎ و شبکه‌ها‎ی اجتماعی به اشتراک گذاشته می‎شود، بیانگر میزان اهمیت آنها برای کاربران می‎باشد. در عین حال باید به نوع کامنت و نظرات کاربران نیز توجه داشت. چه بسا گاهی کامنتها نشانه اعتراض، شبهه و ابهام برای کاربران باشد. 

    1-عدم نیاز به عضویت کاربران برای قرار دادن کامنت

    با توجه به اینکه برخی سایت‎ها، عضویت در سایت را لازمه درج کامنت می‎دانند، با انصراف کاربر مواجه می‎گردد. لذا توصیه می‎شود تا حد امکان از پیچیده کردن شرایط ابراز نظر بازدیدکننده خودداری کرده و تا حد امکان زمینه قرار دادن کامنت را برای آنان فراهم کنید.

    2-دعوت از بازدیدکنندگان برای درج کامنت

    درخواست از بازدیدکنندگان آنها را برای ابراز نظرات و درج کامنت راغب‎تر می‎نماید.

    3-برقراری ارتباط با وب سایت‌ها‎ی رقیب

    برقراری ارتباط با سایت‌ها‎یی که در زمینه حرفه شما فعالیت می‎کنند، موجب توسعه ارتباط می‎شود. فعالیت و درج کامنت در این سایت‌ها‎ موجب جلب نظر سایر اعضا و بازدیدکنندگان می‎گردد.

    4-پاسخ به کامنتها

    با توجه به اینکه همه کامنتها در جهت تأیید مطالب نیستند و ممکن است برخی از بازدیدکنندگان سوالات و یا ابهاماتی داشته باشند، نیازمند راهنمایی و پاسخ هستند. این کار سایر کاربران را نیز برای درج کامنت تشویق می‎کند.

    5-حذف کامنت اسپم

    در صورتی که  صفحه دارای کامنت اسپم باشند، به این معنا که شما حتی یک بار هم نظرات را نمی‎خوانید، راه حل مناسب استفاده از پلاگینی مانند Akismet است تا کامنت اسپمی در سایت شما ثبت نشود و تمام کامنتهای اسپم که از قبل درج شده است، نیز حذف شوند.

    درخواست از دوستان برای درج کامنت: برای بالا آمدن صفحه وب سایت در موتورهای جستجو، افزایش تعداد بازدیدکنندگان و به دنبال آن دریافت کامنتهای بیشتر، می‌تواند از سوی دوستان آغاز شود. این کار را می‎توانید به واسطه یک ایمیل انجام دهید.

    6-مشخص شدن اهداف

    با هدف گذاری مناسب، مطالبی که در صفحات شما بارگذاری می‎شوند، برای بازدیدکنندگان مشخص و قابل پیش بینی خواهند بود. این امر تمایل آنها را برای اظهارنظر و درج کامنت بیشتر می‎کند.

    7-انتخاب مشخصات فنی صفحه

    شخصات فنی صفحه شامل، نام کاربری، بیوگرافی، زمینه کاری و ... می‎باشد. ابتدا باید به اختصار زمینه کاری و بیوگرافی خود را بیان کنید و بعدها در حین ارتباط با کاربران بیشتر در این رابطه توضیح دهید که موجب جلب نظر آنان می‎شود.

    8-درخواست برای بازدید از سایت

    اگر شما در شبکه‌ها‎ی اجتماعی همچون اینستاگرام فعالیت دارید، می‎تواند از طریق وارد نمودن آدرس وب سایت در قسمت ULR از فالوورهای خود درخواست بازدید از سایت را داشته باشید.

    9-بارگذاری تصاویر و کلیپ‌ها‎ی صوتی و تصویری

    بارگذاری محتوای غیرمتنی به جذابیت صفحه می‎افزاید. در این رابطه تصاویر و ویدئوها باید با بهترین کیفیت بارگذاری شوند، همچنین تصاویر باید با موضوع پیج مرتبط باشند. در عین حال در مناسبت‎ ها می‎توانید تصاویر مرتبط نیز بارگذاری نمایید. محتوای غیرمتنی باید جدید و بکر باشد به گونه‎ای که برای کاربر و بازدیدکننده تازگی داشته باشد. این امر موجب برانگیخته شدن حس کنجکاوی و در نتیجه افزایش تعداد کامنتها می‎شود.

    10-انتخاب زمان برای بارگذاری مطالب

    با توجه به اینکه بازدید افراد از صفحات وب سایت و شبکه‌ها‎ی اجتماعی اغلب در ساعات خاصی از روز صورت می‎گیرد که اغلب در شب و ساعات میانی روز می‎باشد، بارگذاری مطالب در این ساعات با بازدیدکننده و کامنت بیشتری مواجه می‎شود. از سوی دیگر حضور مدیر پیج نیز برای پاسخگویی به کامنتها در این ساعات، موجب افزایش تعداد نظرات می‎گردد.

    11-استفاده از هشتگ

    در این روش تصاویر با کلمات کلیدی دسته بندی می‎شوند که به سایر کاربران کمک می‌کنند تا آسانتر شما را پیدا کنند که احتمال افزایش کامنت در پیج شما بیشتر می‌شود. هرچه بیشتر از هشتگ‌ها استفاده کنید، میزان بازدید تصاویر شما نیز افزایش می‎یابد. در این رابطه باید لیست هشتگ‌های معروف را جست‌وجو و یکی از آنها را انتخاب نمایید.

    12-فیلتر تصاویر

    به این معنا که با استفاده از  چند نرم افزار تصاویر را فیلتر و ویرایش کنید. از جمله‌ این  برنامه‌ها Early-bird، X-poll و Valencia هستند که به تصویر شکل منحصر بفردی می‌بخشند. همچنین با استفاده از نرم افزارهایی چون Diptic، می‎توان چند تصویر را در یک کادر با هم ترکیب کرد. قرار دادن چندین عکس در یک عکس موجب بالا رفتن تعداد کامنت ها می‎شود.

    13-توجه به نیاز کاربران

    اگر چه انتخاب مطالب و محتوای پیج باید متناسب با موضوع کسب و کار صورت بگیرد، اما باید توجه داشت که هدف اصلی کاربران‌ می‌‎باشند، پس توجه به نیاز و سلیقه آنها قبل از حوزه کاری اولویت دارد. این امر به معنای احترام به خواست‌های بازدیدکنندگان‌ می‌‎باشد که به تبع آن افزایش کامنت را خواهیم داشت. گاهی بارگذاری تصاویری برای سرگرمی بازدیدکنندگان پیج را از حالت خشک بودن خارج‌ می‌‎کند، البته نباید در این کار زیاده روی نمود و از هدف اصلی دور شد.

    14-حضور مداوم در پیج

    حضور و فعالیت مستدام در صفحه وب سایت و یا شبکه اجتماعی موجب افزایش انگیزه کاربران برای درج کامنت‌ بیشتر می‌‎شود.

    ارسال نظر
    نام
    ایمیل
    نظر

    آژانس برندسازی «بمان»

    "Baman" branding agency

    مأموریت ما در «بمان» طراحی و توسعه‌ی وبسایت اختصاصی و حرفه‌ای است. ما در طول ۱۷ سال فعالیت در حوزه برندسازی، افتخارِ طراحی 480 وبسایت تخصصی را برای کسب‌وکارهای مختلف داشته‌ایم. ما بر این باوریم که وبسایت صرفاً یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک دفتر کار مجازی است که می‌باید هویت و احساس کسب‌وکار را به مخاطبان خود معرفی و منتقل کند.

    رزرو مشاوره