آنچه در این مقاله میخوانید

    نکات کلیدی در استفاده از اینستاگرام

    نکات کلیدی در استفاده از اینستاگرام

    این روزها اینستاگرام، به عنوان یکی از شبکه‎ ها‎ی اجتماعی پرکاربر، تبدیل به منبعی برای کسب و کار شده است. رقابت در میان کاربران نیاز به یادآوری برخی نکات را الزامی می‎سازد.

    برخی از نکات کلیدی استفاده از اینستاگرام به شرح زیر است:

    • بهینه سازی پروفایل

    افراد در لحظه دیدن پروفایل‎ها‎ هیچ اطلاعاتی از هم ندارند. بهینه سازی و هدایت پروفایل به سمت خواست دوستان و مخاطبان اینستاگرامی موجب کسب موفقیت بیشتر می‎گردد. بهینه‎سازی شامل:

    1- استفاده از عکس جذاب: برای پروفایل اولین چیزی که افراد را متوجه پروفایل‎ها‎ می‎کند عکس پروفایل می باشد که هر چقد هنری‌تر باشد جذاب‌تر نیز خواهد بود.

    2- توضیح مختصری از کسب و کار: در ابتدای پروفایل‎ها‎ برای آشنایی مخاطبان و خوانندگان توضیح مختصر از کسب و کار به معرفی شما کمک شایانی می‎کند.

    • افزایش تعداد دوستان اینستاگرامی

    مرحله بعد از ساخت پروفایل، داشتن مخاطبان و دوستانی است که کسب و کار شما را تأیید نمایند.

    1 - فعال باشید: بطور کلی فعالیت زیاد در شبکه ‎ها‎ی اجتماعی موجب شناخته شدن و شهرت می‎شود. هر چقدر بیشتر فعالیت داشته باشید راندمان کاری شما نیز افزایش می‎یابد.

    2 - تبلیغ کردن و گذاشتن لینک پروفایل: این کار کمک شایانی برای افزایش دوستان اینستاگرامی می‎کند. تبلیغات برای افزایش دوستان باید در صفحات پر بازدید صورت بگیرد. گذاشتن لینک سایت برای هدایت دوستان به سمت آشنایی کامل با کار شرکت در موفقیت اینستاگرامی مؤثر است.

    3 - محفلی و صمیمی باشید: با لایک کردن پست‎ها‎ی دیگران، توجه انها را به خود معطوف نمایید. تا می‎توانید نکات مثبت و جذاب پست‎ها‎ی دیگران را بیابید و در زیر پست‎ها‎ بنویسید. این کار باعث ماندگار شدن پروفایل شما در ذهن آنان می‎گردد.

    4 - دوری از تشنج و برخوردهای تند: از برخوردهای تند و خشن پرهیز کنید. این کار موجب نفرت و انزجار دیگران از شما و در نتیجه کاهش تعداد دوستان می‎گردد. 

    از بحث کردن و جدال دوری کرده و در صورت داشتن نظرهای متفاوت سعی کنید در عین متنانت و ادب با طرف مقابل به گفتگو بنشینید. ادامه بحث با رفتار مسالمت آمیز موجب جلب نظر دیگران برای شنیدن صحبت‎ها‎ی شما می‎شود. از بحث‎ها‎ی سیاسی و مذهبی خودداری کنید، سلایق افراد در این زمینه متفاوت است.

    5 - پرچانه باشید: صحبت کردن زیاد در شبکه‎ ها‎ی اجتماعی کسی را خسته نمی کند. این بر خلاف آن چیزی است که در دنیای واقعی وجود دارد. 

    در دنیای واقعی افرادی که در کنار شما قرار دارند با شنیدن صحبت‎ها‎ی شما مجبور به گوش دادن هستند اما در دنیای مجازی افراد مجبور به خواندن بحث‎ها‎ی شما نیستند و با اختیار می‎توانند از دنبال کردن مطالب خودداری کنند.

    6 - طنز پرداز و بزله گو باشید: با توجه به اینکه هدف اولیه شبکه‎ ها‎ی اجتماعی ایجاد سرگرمی بود و سپس تبلیغات و بازاریابی به آن افزوده شد بنابراین باید لحظاتی از هدف اصلی دور شد و در میانه با بحث‎ها‎ی به بزله گویی بپردازید.

    • چگونگی ارائه مطالب در پروفایل اینستاگرام

    بعد از افزایش تعداد دوستان این بار آنان منتظر مطالب و عکس‎ها‎یی در رابطه با کار و حرفه شما هستند. اما کارهایی که در صفحه پروفایل باید صورت بگیرد عبارتند از:

    1 -به روزرسانی مطالب: اطلاعات و داده‎ها‎ در پروفایل هر روز باید به روز رسانی شوند. استفاده از عکس‎ها‎ی ناب و گرافیکی و مطالب جذاب در این کار مؤثر است. این کار همچون یک کارت ویزیت عمل می‎کند. ارسال مطالب به روز و جدید موجب جلب نظر خوانندگان و دوستان اینستاگرامی می‎شود. اگر آنان علاقمند به کسب و کار شما باشند، خواهان مطالب جدید در زمینه حرفه شما هستند.

    2 - استفاده از تصاویر شخصی: استفاده از لوگوی شرکت برای تصویر پروفایل کار مناسبی نیست زیرا افراد دوست دارند با همنوع خود ارتباط برقرار کنند. بهتر است تا شناخته شدن نهایی از تصاویر شخصی خود استفاده کنید. این امر احساس صمیمت بیشتری را میان شما و مخاطبان ایجاد می‎دهد.

    3- جلب اعتماد دوستان: اگر چه مخاطبان شبکه‎ ها‎ی اجتماعی رو به فزونی است اما هنوز هم هستند کسانی که می‎گویند اعتمادی به دنیای مجازی نیست. شما باید با ساختار پروفایل و بارگذاری مطالبتان، بی‎اعتمادی افراد را از بین ببرید. گذاشتن آدرس دقیق، مشخصات شخصی خود و شرکت نشان دهنده قانونی بودن و صحت داشتن کسب و کار شماست.

    4 - پاسخ به کامنت‎ها‎: در زیر پست‎ها‎ کامنت‎ها‎یی قرار داده می‎شود که باید تا حد امکان به آنها پاسخ داده شود.

    5 - علمی بودن مطالب: اگر چه هدف شما از حضور در اینستاگرام تبلیغات و بازاریابی برای شرکت می‎باشد اما مطالب تبلیغاتی صرف، گاهی افراد را خسته می‎کند. مطالب باید آموزنده و علمی باشند و تبلیغات در آنها مستتر و مخفی عنوان شود.

    ارسال نظر
    نام
    ایمیل
    نظر

    آژانس برندسازی «بمان»

    "Baman" branding agency

    مأموریت ما در «بمان» طراحی و توسعه‌ی وبسایت اختصاصی و حرفه‌ای است. ما در طول ۱۷ سال فعالیت در حوزه برندسازی، افتخارِ طراحی 480 وبسایت تخصصی را برای کسب‌وکارهای مختلف داشته‌ایم. ما بر این باوریم که وبسایت صرفاً یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک دفتر کار مجازی است که می‌باید هویت و احساس کسب‌وکار را به مخاطبان خود معرفی و منتقل کند.

    رزرو مشاوره