این سرویس برای ساده سازی ورود کاربران وب سایت و نیز ارائه اطلاعات آماری مطمئن تر برای صاحبان آن وب سایت است.
بسیاری از سایت هایی که ورود با اکانت شبکه اجتماعی ارائه می دهند، برای کسانی که حسابی در سرویس شبکه های اجتماعی ندارند ویا تمایلی به ورود با شبکه اجتماعی خود ندارند، ثبت نام آنلاین سنتی نیز ارائه می دهند.
کاربرد این سرویس چیست؟
ورودبا اکانت شبکه اجتماعیمی تواند به عنوان یک سیستم تایید اعتبار با استفاده از استانداردهایی مانندOpenID یاSAML به کار رود. در سایت هایی که پیشنهاد عاملیت اجتماعی به کاربران می دهند، سوشیال لاگین اغلب با استفاده ازاستانداردOAuth به کار گرفته می شود.
از آن جا که سوشیال لاگین می تواند به سایت های شرکتی تعمیم یابد،اکثریت شبکه های اجتماعی و ارائه دهندگان هویت مبتنی بر مشتری، امکان خود اظهاری هویت ها را فراهم می کند. به این علت، این سرویس معمولا برای کاربردهای سخت گیرانه و شدید امنیتی مانند بانکداری یا بهداشت به کار نمی رود.
مزایای سوشیال لاگین
مطالعاتی که در زمینه طراحی سایت به عمل آمده، نشان داده اند که انواع ثبت نام در سایت ها بسیار نا کارامد هستند، چون بسیاری از افراد داده های اشتباه ارائه می دهند، یا اطلاعات ورود خود رافراموش می کنند یا به سادگی ثبت نام را در همان ابتدا رد میکنند.
یک مطالعه انجام شده در سال 2011 توسطJanrain وBlue Research نشان داد که 77درصد از مشتریان، ورود توسط اکانت شبکه های اجتماعی را به عنوان وسیله ای برای تایید اعتبار در سایت های مختلف انتخاب می کنند.
مزایای دیگر این سرویس :
محتوای هدف :
سایتها می توانند داده های اجتماعی نمایه ای و نموداری را برای رسیدن به محتوای شخصی کاربر به دست آورند. این شامل اطلاعاتی مانند ایمیل، محل زندگی،علایق، فعالیت ها ودوستان است. با این حال، این اطلاعات می تواند مسائل امنیتی ایجاد کند و منجر به محدود شدن دیدگاه ها و گزینه های موجود بر اینترنت شود .
هویتهای متعدد :
کاربران می توانند با هویت های اجتماعی متعدد به سایت ها وارد شوندکه باعث می شود هویت آنلاین خود را بهتر کنترل کنند .
داده های ثبت نام :
بسیاری از سایت ها، اطلاعات حاصل از سوشیال لاگین را به جای وارد کردن اطلاعات قابل شناسایی شخصی هر کاربر در فرم های وب به کار می برند. این امر میتواندبه طور بالقوه، فرایند عضویت یا ورود را سرعت بخشد .
ایمیل از پیش تایید شده:
ارائه دهندگان هویت که از ایمیل هایی مانند گوگل یا یاهو پشتیبانی میکنند، میتوانند آدرس ایمیل کاربر را به سایت شخص ثالث ارجاع دهند تا از عرضه یک آدرس ایمیل ساختگی در حین فرایند عضویت جلوگیری کنند .
مرتبط ساختن حساب:
از آن جا که ورود با کمک اکانت شبکه های اجتماعی می تواند برای تایید اعتبار به کار رود، بسیاری ازسایت هابه کاربران قدیمی اجازه می دهند تا حساب کاربری موجود خود را با حساب سوشیال لاگین،بدون اجبار به عضویت، مرتبط سازند .
یک پژوهش توسط فیس بوک نشان داد که کاربرانی که با استفاده از حساب فیس بوک به سایت مورد نظرشان داخل پیدا می شوند،زمان بیشتری را در این سایت صرف می کنند، که به این معنی است که استفاده از روش می تواند در افزایش مدت زمان حضور کاربر در سایت مفید باشد .
یکپارچه سازی سوشیال لاگین:
افزونه های سرویس لاگین با اکانت شبکه های اجتماعی با بسیاری از پلت فرم های موجود مانند وردپرس سازگار است و در دسترس توسعه دهندگان وب است. شرکت هایی مانندGigya ،Janrain ،Oneall.com ،Lanoba.com وloginradius نیز خدمات سوشیال لاگین را با کاربری واحد برای توسعه دهندگان وب ارائه میدهند. این شرکت ها می توانند دسترسی به این سرویس را تا 20 سایت شبکه اجتماعی یابیشتر فراهم کنند.
برای مشاوره رایگان در رابطه با طراحی وب سایت خود، از طریق فرم تماس با ما به کارشناسان وبکده مراجعه نمائید.