در این مطلب نگاهی می اندازیم به اینکه در الگوریتم جدید اینستاگرام چه چیزهایی تغییر کرده است و هم چنین به نکاتی اشاره می شود تا به کمک آن ها بتوان نظرات بیشتری در اینستاگرام برای هر پست گرفت که باعث می شود به سرعت رشد کنید و کاربران جدید با سرعت بیشتری شما را پیدا کنند.
در ژوئن 2016 اینستاگرام اطلاع داد که در حال تغییر الگوریتم خود به منظور نشان دادن محتوایی است که برای کاربران در الویت بالاتری قرار دارد و اهمیتی ندارد که چه زمانی پست شده است.
این کار می تواند کار را برای بازاریابان شبکه های اجتماعی برای گرفتن بازدید از پست های اینستاگرام به صورت ارگانیک
سخت تر کند چرا که ممکن است 70 درصد کاربران پست های آن ها را از دست بدهند و اصلاً نبینند.
اینجاست که تعامل به میان می آید . تعدادی فاکتور وجود دارند که به رنک و رتبه ی پست ها در فید اینستاگرام تاثیر می گذارد و تعداد لایک ها و کامنت هایی که یک پست می گیرد یکی از این فاکتورها است.
در صورتیکه پست های شما در اینستاگرام سبب جلب توجه فالورهای شما شود و آن ها را جذب کند، یک پالس مثبت برای پیج اینستاگرام شما خواهد بود و فیدبک مثبتی را باز می گرداند. هر چه تعداد لایک ها و کامنت های یک پست بیش تر باشد ، احتمال آن برای ظاهر شدن در تب جست و جوها بیش تر خواهد شد، جاییکه حتی کاربرانی که شما را فالو نمی کنند می توانند پست های محبوب شما را ببینند.
روش هایی برای گرفتن کامنت بیشتر در اینستاگرام
1 .مسابقه یا مناظره برگزار کنید.
یک راه ساده برای گرفتن کامنت بیش تر از فالورها برگزاری مناظره یا مسابقه است. می توانید یک پست مسابقه بروید و از کاربران بخواهید تا کامنت خودشان را زیر پست وارد کنند. شما می توانید مسابقه خود را به صورت کمپین یک هفته ای اجرا کنید به صورتیکه کاربران را طوری جذب کنید تا هر روز مجبور باشند نظر بگذارند. حتی شما می توانید محتوای ترکیبی توسط کاربران ایجاد کنید به این صورت که از آن ها بخواهید تا عکس های خود را پست کنند و شما یا برند شما را تگ کنند. درشکل زیر نمونه ای از برگزاری مسابقه در ایسنستاگرام را توسط برند hubspot مشاهده می کنید.
2. از کاربران بخواهید نظر بدهند.
یک راه ساده برای گرفتن نظرات بیشتر در اینستاگرام این است که بخواهید که نظر بگذارند.
پست هایی بگذارید که سبب می شود خود کاربران این پست را برای دیگران نیز بفرستند، هم چنین از آن ها بخواهید تا به سوال پاسخ دهند و یا دوستان خود را در نظرات تگ کنند . این یک راه ساده و جذاب برای برقراری ارتباط با مخاطب است و هم چنین کمک می کند تا کامنت های بیشتری را جذب کنید.
در زیر پستی از hubspot می بینید که سوالی از کاربران پرسیده است و از آن ها خواسته است تا پاسخ دهند. هم چنین شما می توانید از پست هایی با بر چسب " موافقم ، موافق نیستم " استفاده کنید یا " پیشنهاد شما چیست ؟ " تا بتوانید نظر کاربر را جویا شوید.
3. یک پست جذاب ، هیجان انگیز و یا فتنه گر بگذارید.
در هنگام مطالعه در مورد پست های ویروسی اینستاگرام چیزی که مورد توجه قرار گرفت این است که آن چه سبب پخش ویروسی این پست ها شده است بر انگیختگی احساسات کاربران بوده است. در میان رایج ترین پست ها ، حتما محتوایی بود که یا تعجب کاربر را در پی داشت و یا او را شگفت زده کرده است و یا کنجکاوی و عدم اطمینان را در او بر انگیخته و سبب طرح پرسش در ذهن او شده است.
همچنین احساس سرگرمی و لذت بردن نیز در دسته ی پست های رایج قرار دارد در نتیجه در مورد محتوایی فکر کنید که توسط آن می توانید احساس مخاطب را هدف قرار دهید و مطمئن باشید که در صورتیکه تحت تاثیر قرار گرفته باشند بی شک نظر خود را ارسال می کنند. آیا پستی در ذهن دارید که بتوانید حقیقتی شگفت انگیز و تعجب بر انگیز بگویید و یا لحظه ای شاد را به اشتراک بگذارید. حتماً لازم نیست پست اینستاگرام شما مربوط به برند شما باشد بلکه می تواند پست جذابی باشد که احساسات طیف زیادی از مخاطبان را در گیر کند.
4. از ویدیو استفاده کنید.
زمان دیدن پست های ویدیویی در اینستاگرام در سال 2016 حدود 40 درصد افزایش یافته است. در حال حاضر کاربران می توانند پست
ویدیویی با زمان یک دقیقه را به اشتراک بگذارند. پست ویدیویی روی پیج خود به اشتراک بگذارید تا کاربران روی پست شما بمانند و بخواهند آن را ببینند و اطمینان حاصل کنید که پستی که می گذارید جذاب است و ارزش دیدن چند باره را دارد. مخاطبان شما پست های ویدیویی را بیشتر می پسندند. در صورتیکه پست جذابی را انتشار دهید و از کاربران بخواهید تا نظرات خود را بگذارند حتما این کار را با تمایل انجام می دهند.
5. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
وقتی شما پست خود را با هشتگ های مرتبط و محبوب در ایسنتاگرام به اشتراک می گذارید سبب می شود تا پست های شما
در بین پست های مرتبط با آن هشتگ قرار بگیرد و در جست و جو ها دیده شود. معمولاً یک پست با حداقل یک هشتگ می تواند 12 درصد بیش تر مورد توجه قرار بگیرد. علاقه مندان به آن موضوع حتما نظرات خود را در مورد پست شما ارسال خواهند کرد هنگامی که ببینند دقیقا در مورد موضوع مورد علاقه ی آن ها صحبت می کنید. هم چنین می توانید چند استراتژی را با هم ترکیب کنید تا توجه بیشتری را به خود جذب کنید.
6. در زمان درستی از روز پست را منتشر کنید.
نظرات بسیاری وجود دارد در مورد اینکه چه زمانی از روز بهترین زمان برای انتشار پست در شبکه های اجتماعی است . و جواب دقیقا به تجارت شما ، مخاطب و محتوای ارسالی بستگی دارد. توصیه ای که می شود این است که پست های خود را با ساعت های مختلف و در روزهای متفاوت هفته امتحان کنید تا ببینید چه زمانی کاربران تعامل بیشتری برقرار می کنند و برنامه ی زمان بندی خود را مطابق با نتیجه ی به دست آمده تنظیم کنید.
7. از چهره های متفاوت عکس بگذارید.
بیایید این حقیقت را قبول کنیم که گرفتن سلفی جذاب است و تا وقتی هست می تواند یک استراتژی خوب برای پیج اینستاگرام شما باشد. یک آنالیز انجام شده روی بیش از یک میلیون پست در اینستاگرام توسط موسسه Georgia و هم چنین یاهو نشان می دهد که پست هایی که شامل چهره هایی از مردم است در حدود 32 درصد کامنت ها و توجهات بیش تری می گیرد. هیچ منبع درستی از اینکه چرا این اتفاق می افتد وجود ندارد ولی پژوهشگران معتقدند که چهره یکی از منابع غیر کلامی در ارتباطات است که مردم به آن واکنش نشان می دهند.
8. از حیوانات پست بگذارید.
حیوانات در شبکه های اجتماعی قدرت زیادی دارند. حیوانات مدت های زیادی است که در وب محبوب هستند. چه خودتان حیوان خانگی دارید و یا عکس جذابی از حیوان خانگی همکارتان دارید سعی کنید آن را انتشار دهید.
تعامل، کلید موفیقت در شبکه های اجتماعی است.
لایک ، کامنت و تعداد بازدید پست های ویدیویی در اینستاگرام ارزش زیادی دارند چرا که روی جایگاه پست شما تاثیر می گذارند به علاوه محتوای شما می تواند در معرض دید همگان در تب جست و جو قرار بگیرد در صورتیکه افراد زیادی به پست شما واکنش نشان دهند. بنابراین سعی کنید از متدهای گفته شده استفاده کنید تا بتوانید جواب بیشتری از اینستاگرام بگیرید.