آنچه در این مقاله میخوانید

    نرخ پرش (bounce rate) چیست؟

    نرخ پرش (bounce rate) چیست؟

    خارج از چارچوب بازاریابی، کلمه "پَرش" در واقع نوعی سرگرمی است. این ما را به یاد دوران کودکی می اندازد، زمانی که  ساعت ها در اتاق پرش بادی می گذراندیم، یک بازی بسکتبال، یا شاید حتی یک بازی جک. اما هنگامی که آن را در تجزیه و تحلیل وب سایت بررسی می کنیم، آن بخشی از یک انداه‌گیری است که می تواند واقعا گیج کننده باشد آن هم زمانی که شما برای اولین بار به صورت اتفاقی با ان مواجه می شوید: نرخ پَرش.

    سوالات زیادی به سر شما می زند. آیا نرخ پَرش نزدیک به 100٪ خوب، یا بد است؟ آیا کلا مانند یک ایمیل برگشتی است؟ آیا چیز بی ارزشی است که من باید نادیده بگیرم؟ و اگر من بخواهم آن را اصلاح، چه کاری باید انجام دهم؟

    یاد بگیرید چگونه در کار بازاریابی جدید خود، با کمک این راهنمای رایگان به موفقیت برسید.

    خوشبختانه، شما تنها نیستید. از بسیاری از بازاریابان این سوالات پرسیده شده است و ممکن است یک پاسخ محکم هنوز یافت نشده باشد. ما اینجا هستیم تا نرخ پَرش روشن شود. ما کنار هم هستیم تا یک دید کلی از آنچه به منزله یک نرخ پَرش وجود دارد - و چیزی که وجود ندارد- بیابیم و به شما کنیم تا برخی راه ها را برای اصلاح آن بیابید.

    ارزش گذاری پَرش چیست؟

    آنچه که شاید مهم تر به نظر برسد پاسخ به این سوالات می باشند: ، نرخ پَرش وب سایت شما همان نرخ پَرش ایمیل شما نیست. نرخ پَرش وب سایت شما درصدی از افرادی هستند که به یک صفحه در وب سایت شما میرسند، و سپس به سرعت آن را ترک می کنند. آنها روی هیچ چیز دیگری کلیک نمی کنند. آنها فقط به یکی از صفحات شما می روند، مدت کوتاهی را آنجا هستند، سپس می روند.

    به خاطر داشته باشید که نرخ پَرش از نرخ خروج متفاوت است. نرخ پَرش تنها به اندازه گیری "ورود یکی و انجام" بازدید می پردازد - آنهایی که در آن مردم به آن می رسند و وب سایت شما را بدون ورد به صفحه ای دیگر ترک می کنند . برای مثال:

    نرخ پرش (bounce rate) چیست؟

    نرخ خروج، از سوی دیگر، کمی پیچیده تر است. که عبارت است از: درصد افرادی که وب سایت شما را از یک صفحه خاص ترک می کنند- اما، این لزوما به معنای این نیست که این تنها صفحه ای در وب سایت شماست که آنها آن را بازدید کرده اند. صفحه ای که آنها از آن خارج می شوند می تواند آخرین صفحه در یک توالی طولانی از بازدیدها باشد. به همین دلیل نرخ خروج همیشه عاملی نگران کننده برای نرخ پَرش نیست.

    مقایسه نرخ پَرش و نرخ خروج

    بیایید بگوییم که شما نرخ پَرش و نرخ خروج را در صفحه ای که از کاربر تشکر شده است و خواسته شده است تا فرمی را پر کنند مقایسه کنیم. نرخ پَرش بالا در آن صفحه نوعی هشدار خواهد بود، زیرا این بدان معناست که مردم تنها آن صفحه را مشاهده می کنند، و سپس خارج می شوند. حتی بدتر از آن، آنها فرمی را پر نمی کنند، که به این معنی است که شما صحبت با آنها را از دست داده اید.

    اما نرخ خروج بالا، از سوی دیگر، نمی تواند دلیلی برای نگرانی باشد. این بدان معنی است که این صفحه آخرین صفحه در زنجیره‌ی بازدیدها می باشد - مردم با خروج از آن صفحه احتمالا از صفحه قبل آن وارد شده اند، دانلود پیشنهادی را در صفحه تشکر از شما انجام داده اند، و برای استفاده از محتوای دریافت شده آن را ترک کرده اند.

    به خاطر داشته باشید که این یک سناریوی فرضی است، و این خروج ها می تواند متفاوت از سایر معیارهای صفحات باشد- اما به عنوان یک تصویر ساده از تفاوت بین نرخ پَرش و نرخ خروج عمل می کند.

    چگونه نرخ پَرش بالا را کم کنیم؟

    حالا شما می دانید نرخ پَرش چیست. اما شما در واقع در مورد آن چه کاری می توانید انجام دهید؟

    به طور کلی، نرخ پَرش بالا نشان می دهد که صفحات بی ربط و یا گیج کننده برای بازدید کنندگان در سایت وجود دارد. اما آیا به اقدامات شدید مانند حذف یک صفحه و یا انجام یک طراحی مجدد نیاز است. مراحل مهمی وجود دارد که شما قبل از اقدام باید آنها را بدانید.

    به یاد داشته باشید: نرخ پَرش واقعی فقط به شما می گوید که فردی به یک صفحه وب می آید و آن را بدون بازدید صفحات دیگر ترک می کند. به شما نمی گوید که چه کسانی با صفحه شما در تعامل هستند. به همین دلیل، مهم است، که Jeffrey Vocell مدیر اصلی بازاریابی محصول HubSpot می گوید، که "گام های عملی" برای بررسی معیارهای دیگر و بخش هایی از وب سایت شما برای دیدن آنچه که ممکن است در پشت این نرخ پرش باشد، باید برداشته شود. ما این مراحل را در زیر مشخص کرده ایم:

    1) مطمئن شوید که وب سایت شما موبایل پسند است.

    در حال حاضر دستگاه های تلفن همراه نسبت به کامپیوتر های دسکتاپی بیشتر مورد ترافیک جستجو می باشند. که آن را بسیار مهم می کند و باعث می شود که  Jeffrey Vocell بگوید که: "نه تنها یک برنامه تلفن همراه ارائه و آماده کنید"، بلکه مطمئن شوید که تجربه ای جذاب باشد. چقدر آزار دهنده است که شما به یک سایت از طریق موبایل خود می رسید، تنها راه برای خواندن محتوای آن زوم کردن می باشد؟ داشتن یک سایت پاسخگو به اندازه کافی مناسب نمی باشد بلکه تعامل با نسخه تلفن همراه نیز باید کاربر پسند و تعاملی باشد.

    فیلم یک نوع به خصوص از محتوای جذاب است. اغلب می تواند موضوعات پیچیده را مختصر تر از متن توضیح دهد، حتی بسیاری از مشتریان تماشای یک ویدیو در مورد یک محصول را  نسبت به خواندن در مورد آن ترجیح دهند. اما هنگامی که آن در استفاده از تلفن همراه می آید، فیلم بلند نیاز به حجم قابل توجهی از اطلاعات دارد و در نتیجه ممکن است سرعت کاربر باعث پَرش بازدید کننده شود. به همین دلیل، Jeffrey Vocell نشان می دهد که یا این فیلم را از سایت خود در نسخه موبایلی از بین ببرید، و یا با ایجاد نسخه کوتاه تر به مهم ترین نکات رسیدگی شود.

    هرچند این نوع از بهبود، به فیلم محدود نمی شود. بلکه یک رویکرد جامع برای ارزیابی تجربه های تلفن همراه سایت شما می باشد، و چگونه آدرس دهی به احتمالاتی از این رو را در نظر می گیرد.

    2) نرخ پَرش خود را بر اساس منابع مختلف بررسی کنید.

    گاهی اوقات، منابع ترافیک به یک صفحه خاص هدایت می شوند که ممکن است ارتباطی با نرخ پَرش داشته باشد. به همین دلیل داشبورد تجزیه و تحلیل HubSpot وب به شما اجازه می دهد تا نرخ پَرش را با توجه به منبع ببینید:

    نرخ پرش (bounce rate) چیست؟

    بیایید بگوییم که نرخ پَرش شما به ویژه برای بازدید کنندگان رسانه های اجتماعی بالا است – بیایید یک نگاه نزدیک تر به پیام های شما که همراه با محتوای در حال توزیع ضمیمه شده است بیندازیم.

    "آیا این واقعا با محتوا مطابقت دارد؟" Vocell بازاریابان را برای پرسیدن به چالش می کشد. "آیا یک بازدید کننده با کلیک روی لینک در توییتر و یا فیس بوک انتظار دیدن این تیتر و تصویر اولیه را دارد؟" اگر پاسخ به هر کدام از این سوالات "خیر" است، استراتژی راهبردی برای ارتقای شما نیاز به کار بیشتری دارد.

    هنگامی که شما در حال توزیع محتوای وب سایت خود هستید، مطمئن شوید که پیام موجود در صفحه شما با آنچه بازدید کننده انتظار دارد، منطبق است. شما باید به وضوح انتظارات بازدید کننده را برآورده کنید.

    3) اجتناب از اختلالات دیگری که ممکن است به تجربه کاربر صدمه بزند.

    در حال حاضر اهمیت تجربه کاربری در تلفن همراه به خوبی مورد بحث قرار گرفته است، اما این واقعیت برای همه سیستم عامل ها وجود دارد. برای مثال، چیزهایی مثل پاپ آپ تمام صفحه، نه تنها آزار دهنده است، بلکه با توجه به بروز رسانی اخیر در الگوریتم های گوگل، همچنین در جستجو می تواند دارای مجازات و جریمه باشد.

    اما نکته کلیدی  فقط کاربر می باشد. Vocell می گوید: "شما می خواهید بازدید کنندگان را به صفحه خود هدایت کنید و تا زمانی که تغییر نیاز نباشد در آن باقی بمانند". و در حالی که "برخی از پاپ آپ ها خوب هستند" مانند پیام های ورودی که به خوبی در این زمینه به سایت اضافه شده است، جلوگیری از هر گونه نشانه ای که به طور قابل توجه تجربه کاربر را مختل کند ممکن است باعث شود بازدید کنندگان آن صفحه را ترک کنند.

    4) تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی برای این صفحه دسته بندی شده اند - و به اندازه کافی مطالب شما را از این موضوع پوشش می دهند.

    به یاد داشته باشید که در برابر بازدید کنندگانی که در سایت شما در مورد محتوای سایت در شبکه های اجتماعی گیج شده اند چه هشدارهایی داده شده است؟ این همان چیزی است که برای رتبه بندی کلمات کلیدی به کار می رود. Vocell توضیح می دهد که "تطبیق کلمات کلیدی با مطالب شما مهم است چرا که اطمینان بازدید کنندگان بوده و دریافت مطالب مرتبط با آنها را انتظار دارند".

    بیایید بگوییم که یک شخص در جستجو برای "راه حل های نرم افزاری بازاریابی اتوماسیون" می باشد این احتمال وجود دارد که این شخص به دنبال نرم افزار برای کمک به تصمیم گیری های مدیران در مقابل  مشتریان می باشد. اما اگر کسی از پرس و جوی، " اتوماسیون بازاریابی چیست؟" استفاده کند،  او احتمالا در مرحله ای است که در آن به دنبال خرید یک محصول نیست. در عوض، این فرد به دنبال محتوای آموزنده ای در این مورد است.

    بنابراین، هنگامی که کلمات کلیدی را، برای رتبه بندی صفحات خود ارزیابی می کنید، مطمئن شوید که آنها با محتوای واقعی منطبق شده اند. هنگامی که شما این کار را انجام دادید، سعی کنید که به دنبال یک چارچوب برای موضوع خود بروید که نوع گروه های صفحات سایت شما را با خوشه بندی مناسب با توجه به موضوع، تقسیم بندی می کنند- این کار به جذب ترافیک عالی صفحات کمک می کند.

    بیایید بپریم

    هنگامی که شما در حال بررسی نرخ پَرش هستید، مطمئن شوید که به همه چیز توجه کرده اید. نگاهی به زمانی که مردم وقت خود را در سایت شما می گذرانند بیاندازید، جایی که آنها از آن می آیند و دستگاهی که از آن استفاده می کنند، محتوا و تجربه شما باید با تمام عوامل منطبق باشد. شما ممکن است الگوهایی کشف کنید که نشان دهنده چگونگی حل مشکل نرخ پَرش باشد.

    فکر کردن درباره نرخ پرش مانند "چک کردن اتومبیل" و بررسی چراغ موتور آن می باشد. هنگامی که آن روشن باشد، شما می دانید یک مشکل احتمالی وجود دارد- اما شما نیاز به بررسی تمام سیستم های خودرو برای تشخیص دقیق موضوع هستید. هیچ ابزار و الگوی واحدی برای حل همه نرخ پرش ها وجود ندارد، اما دانستن اینکه چه هستند و چگونه می توانند استراتژی بازاریابی شما را بهتر کنند، می تواند با اطمینان به موفقیت وب سایت شما کمک کند.M

    شما چه کاری برای رسیدگی وحل مشکل نرخ پرش خود انجام داده اید؟ اجازه دهید ما در قسمت نظرات با آنها آشنا شویم.

    نرخ پرش (bounce rate) چیست؟

    ارسال نظر
    نام
    ایمیل
    نظر

    آژانس برندسازی «بمان»

    "Baman" branding agency

    مأموریت ما در «بمان» طراحی و توسعه‌ی وبسایت اختصاصی و حرفه‌ای است. ما در طول ۱۷ سال فعالیت در حوزه برندسازی، افتخارِ طراحی 480 وبسایت تخصصی را برای کسب‌وکارهای مختلف داشته‌ایم. ما بر این باوریم که وبسایت صرفاً یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک دفتر کار مجازی است که می‌باید هویت و احساس کسب‌وکار را به مخاطبان خود معرفی و منتقل کند.

    رزرو مشاوره