آنچه در این مقاله میخوانید

    سئو منفی چیست و چگونه می توانیم با آن مقابله کنیم؟

    سئو منفی چیست و چگونه می توانیم با آن مقابله کنیم؟

    سئو منفی یا Negative Seo یکی از موضوعات بحث برانگیز و مهم در دنیای وب است که تحت عنوان سئوی سیاه نیز شناخته می‌شود. سئو منفی به مجموعه اقدامات و روش‌های غیر اخلاقی اشاره دارد که توسط رقبا به منظور تخریب رتبه یک وب سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو انجام می‌شوند. اقداماتی همچون لینک سازی‌های مخرب، هک کردن، کپی و یا انتشار محتواهای انحصاری یک وب سایت، ساخت پروفایل‌های تقلبی در شبکه‌های اجتماعی و یا از بین بردن بک لینک‌ها از جمله رایج‌ترین روش‌ های سئو منفی هستند که در جهت نابودی جایگاه یک وب سایت در صفحه نتایج جستجوگرها انجام می‌شوند. بنابراین سئو منفی یک خطر و تهدید جدی برای وب سایت های معتبر محسوب می‌شود که عدم توجه به آن می‌تواند تاثیرات مخربی بر جایگاه و اعتبار آنها داشته باشد. در ادامه این مقاله شما را با مفهوم دقیق سئو منفی و راهکارهای مقابله آن با آشنا خواهیم کرد.

    برای اطلاع از خدمات سئو وبکده روی لینک کلیک فرمایید.

    سئو منفی چیست؟

    سئو منفی یا سئو سیاه به تاکتیک‌ها و استراتژی‌های غیر اخلاقی اشاره دارد که توسط رقبا و با هدف از بین بردن رتبه و جایگاه یک وب سایت و کاهش میزان ترافیک طبیعی آن انجام می‌شوند. پیاده سازی تکنیک‌های سئوی منفی موجب نابودی یک وب سایت می‌شود و رتبه آن را در صفحه نتایج موتورهای جستجو به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. زمانی که یک وب سایت با بکارگیری قواعد و قوانین انواع مختلف سئو، رتبه مطلوب و قابل قبولی در نتایج جستجو بدست می‌آورد معمولا توجه رقبای زیادی را به خود جلب می‌کند. مسلما تمامی وب سایت‌ها، فعالیت رقبای خود را تحت نظر دارند و عملکرد آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

    اما مشکل اصلی زمانی به وجود می‌آید که رقبا به عرصه رقابت ناجوانمردانه و غیر حرفه‌ای پا می‌گذارند و تصمیم می‌گیرند به جای بهبود عملکرد خود، وب سایت رقیب را نابود کنند. استفاده از روش های سئو منفی و پیاده سازی آنها در یک سایت به سرعت توسط ربات‌های موتور جستجو شناسایی شده و موجب افت ناگهانی جایگاه و از دست رفتن اعتبار آن صفحه خواهد شد. در فرآیند انجام سئو منفی رقیب ابتدا سعی می‌کند تا با لینک‌ها و اسپم‌های مخرب، شما را از عرصه رقابت نمایش در صفحات نتایج موتورهای جستجو کنار بزند و سپس با بکارگیری روش‌های دیگر، سایت‌تان را به طور کلی زمین بزند.

    سئو سیاه چیست؟

    سئو منفی چه تاثیری بر یک وب سایت خواهد داشت؟

    همانطور که اشاره کردیم مهم‌ترین پیامد پیاده سازی سئو منفی در یک وب سایت، از دست دادن اعتبار و جایگاه آن صفحه و سپس حذف سایت از صفحه اول نتایج جستجوگر است. متاسفانه ربات‌های موتور جستجوی گوگل پیش از شما متوجه پیاده سازی سئوی منفی در صفحه‌تان می‌شوند و اقدام به حذف شما از نتایج جستجو خواهند کرد. علت اصلی این حذف و تنزل رتبه این است که ربات‌ها فکر می‌کنند که خود شما جهت بهبود جایگاهتان اقدام به استفاده از لینک‌های اسپم کرده‌اید و به عنوان تنبیه، صفحه را از نتایج جستجو حذف کرده و آن را به عنوان یک وب سایت جعلی و متخلف در نظر می‌گیرد. اکنون شما می‌مانید و یک وب سایت بی اعتبار که برای بالا آمدن آن در صفحه نتایج جستجو، زمان و هزینه زیادی صرف کرده‌اید.

    «کسب رتبه مطلوب در موتورهای جستجو» و «افزایش میزان بازدید روزانه» دو هدف اصلی یک وب سایت هستند که دستیابی به آنها فرآیندی بلند مدت و زمان بر است. اما سئو منفی یک شبه می‌تواند این دو موفقیت مهمی که یک وب سایت برای دستیابی به آنها تلاش بسیاری کرده است را به نابودی بکشاند. خوشبختانه روش‌های بسیاری برای پیشگیری از پیاده سازی سئو منفی در یک وب سایت وجود دارند که با آگاهی از آنها می‌توانید سایت خود را از این خطر جدی محفوظ نگه دارید. اما چطور و چگونه؟

    روش‌ های سئو منفی و راهکارهای پیشگیری و مقابله با آنها

    همانطور که در بخش پیش اشاره کردیم، پیاده سازی سئو منفی در یک وب سایت روش‌های مختلفی دارد که برای محافظت از صفحه خود باید از تمامی آنها مطلع باشید. در این بخش روش ها و راهکارهای مقابله با سئو منفی را به شما آموزش می‌دهیم تا با آگاهی از آنها بتوانید وب سایت خود را از پیاده سازی این ترفندهای غیر اخلاقی مصون نگه دارید. روش های سئو منفی عبارتند از:

    لینک سازی در وب سایت

    لینک سازی یا مزرعه لینک (Link Farming) یکی از روش‌های رایج و البته ساده جهت پیاده سازی سئو منفی در یک وب سایت است که رقیب در آن شروع به دادن لینک‌های اسپم و غیر مرتبط به وب سایت شما می‌کند. مزرعه لینک به گروهی از وب سایت‌های مشابه و به هم پیوسته اشاره دارد که هدف آنها ارائه لینک‌های متعدد به یک وب سایت جهت بهبود رتبه آن در موتور جستجوی گوگل است. در گذشته صاحبان وب سایت از این ترفند جهت بهبود رتبه صفحه خود استفاده می‌کردند. با این حال در سال 2012 الگوریتم پنگوئن گوگل (Google’s Penguin algorithm) این وب سایت‌ها را جریمه کرد و این اقدام، پایان استفاده از ترفند مزرعه لینک در دنیای وب بود.

     


    در مورد پنالتی گوگل بیشتر بخوانید.


     

    اما مهاجمان همچنان از این تکنیک جهت ارسال لینک‌های اسپم و مخرب به یک وب سایت استفاده می‌کنند؛ یعنی از سایت شما به صدها وب سایت نامعتبر و غیر مرتبط لینک‌ می‌دهند. گوگل نیز به سرعت متوجه این لینک سازی می‌شود و این امر منجر به سقوط ناگهانی رتبه یک وب سایت در صفحه نتایج جستجو خواهد شد.

    سئو منفی

    روش مقابله: برای پاکسازی صفحه خود از لینک‌های اسپم و مخرب می‌توانید از ابزار سمراش (SEMrush) کمک بگیرید تا بتوانید لینک‌های اسپم و نامعتبری که میزان Spam Score آنها بالا است را در وب سایت خود شناسایی کنید و آنها را به لیست Disavow (رد کردن) اضافه نمایید. سپس باید این لیست را از طریق کنسول جستجو در اختیار گوگل قرار دهید تا وب ساست شما را از این لینک‌های غیر مرتبط پاکسازی کند. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا حملات لینک سازی اسپم را خنثی کرده و رتبه بندی کلمات کلیدی وب سایت خود را حفظ نمایید.

    هک کردن وب سایت و حملات بدافزارها

    هک کردن وب سایت و حملات برافزارها از دیگر روش های سئو منفی جهت تضعیف جایگاه و رتبه یک وب سایت محسوب می‌شوند که تاثیرات نامطلوبی بر صفحه شما خواهند داشت. زمانی که رقبا وب سایت شما را هک می‌کنند، کنترل کامل آن را در دست می‌گیرند و با ایجاد تغییراتی در محتوا و یا ریدایرکت کردن (تغییر آدرس وب سایت)، ارزش و اعتبار آن را از بین می‌برند. برخی از اقداماتی که رقبا در زمان هک کردن یک وب سایت انجام می‌دهند شامل:

    • افزودن محتواهای بی کیفیت، غیر مرتبط و فاقد اعتبار به وب سایت
    • جایگزین کردن محتواهای شما با محتواهای کپی شده از منابع دیگر
    • افزودن یا جایگزین کردن برخی لینک‌ها جهت انتقال کاربر به وب سایت خود یا وب سایت‌های غیراخلاقی (لینک سازی‌های مخرب)
    • از بین بردن لینک‌های مفید و تصاویر موجود در وب سایت
    • پنهان کردن تغییرات محتوایی در HTML که مدیران وب تنها از طریق چک کردن کدها، متوجه این موضوع می‌شوند

    بنابراین هک شدن یک وب به معنای نابودی کامل آن است و هکرها با در اختیار داشتن اطلاعات شما می‌توانند اعتبار آن را به طور کامل از بین ببرند.

    روش مقابله: برای جلوگیری از هک شدن وب سایت خود توسط هکرها باید سعی کنید امنیت صفحه خود را با ایجاد رمزهای عبور دشوار بالا ببرید و آن را به صورت مداوم تحت نظر داشته باشید. زمانی که عملکرد وب سایت خود را به صورت منظم بررسی نمایید، خیلی سریع می‌توانید متوجه تغییرات شوید و آنها را پیگیری کنید. ابزارAlexa’s SEO Audit به شما کمک می‌کند تا عملکرد وب سایت خود را تحت نظر داشته باشید و خیلی سریع از تغییرات ناگهانی مطلع شوید. این ابزار مشکلات و مسائل فنی یک سایت را بررسی می‌کند و با ارائه راهکارهای مختلف به شما کمک می‌کند تا آنها را برطرف سازید. بخش Alexa’s Site Overview نیز به شما کمک می‌کند تا میزان بازدید از سایت خود را بررسی نمایید.

    کپی و انتشار محتواهای اختصاصی شما

    کپی محتواهای یک وب سایت و انتشار آن از دیگر روش‌های رایج پیاده سازی سئو منفی توسط رقبا است که آسیب جدی به رتبه بندی وب سایت شما وارد می‌کند. رقیب در این روش محتوای شما را کپی کرده و آن را در وب سایت خود و یا چندین وب سایت دیگر منتشر می‌کند و شما را به سرقت و کپی محتوا از سایت‌های دیگر محکوم می‌نماید. اگرچه گوگل در تشخیص محتوای اصلی و محتوای کپی شده به صورت حرفه‌ای عمل می‌کند اما گاهی اوقات مطاب کپی شده، سریع‌تر از مطلب اصلی توسط گوگل ایندکس می‌شوند که در این صورت وب سایت شما به جای وب سایت رقیب مجازات خواهد شد.

    روش مقابله: ابزارهای بسیاری وجود دارند که به شناسایی محتواها و مطالب کپی شده در وب کمک می‌کنند که Copyspace یکی از آنها است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا محتواهای کپی شده از سایت خودتان را پیدا کرده و آنها را از طریق copyright infringement form به گوگل گزارش دهید. Quetext نیز یکی دیگر ابزارهای کاربردی است که با وارد کردن محتوای خود در آن می‌توانید وب سایت‌هایی که آن را کپی کرده‌اند را شناسایی کنید.

    سئو منفی سایت

    استفاده از ترفند پوگو استیکینگ (Pogo Sticking)

    پوگو استیکینگ زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر بر روی یک صفحه در نتایج جستجو کلیک می‌کند اما مطلبی که به دنبال آن است را پیدا نمی‌کند و خیلی سریع صفحه را ترک می‌کند. این امر معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر عبارتی را در گوگل سرچ کرده اما با صفحه‌ای غیر مرتبط مواجه می‌شود. گوگل نسبت به پوگو استیکینگ بسیار حساس است و خروج سریع کاربر از یک وب سایت، موجب افت رتبه آن را در صفحه نتایج جستجو خواهد شد. رقبا معمولا از این ترفند جهت تخریب جایگاه شما در صفحه نتایج گوگل استفاده می‌کنند تا نرخ بروز پوگو استیکینگ در وب سایت‌تان را افزایش دهند.

    مهاجمان از ربات‌های مخصوصی جهت پیدا کردن کلمات کلیدی وب سایت‌تان استفاده می‌کنند و سپس بر روی صفحه شما کلیک کرده و به سرعت از آن خارج می‌شوند. انجام این کار نمونه بارزی از پوگو استیکینگ است که تاثیر منفی بر رتبه و ترافیک وب سایت شما خواهد داشت.

    روش مقابله: برای پیشگیری و مقابله با پیاده سازی پوگو استیکینگ در وب سایت خود باید صفحات مهم وب سایت که توسط گوگل رتبه بندی شده‌اند را به دقت مورد بررسی قرار دهید. برای انجام این کار می‌توانید از Google Analytics استفاده نمایید و مراحل زیر را طی کنید:

    Google Analytics -> Site Content -> Landing Pages

    سپس با انتخاب گزینه «Bounce Rate»(نرخ پرش) می‌توانید رفتارها و فعالیت‌های غیرمعمولی صفحات خود را مشاهده کرده و نسبت به خنثی کردن آن اقدام نمایید. البته برای پیشگیری از انجام پوگو استیکینگ در وب سایت خود می‌توانید از روش‌هایی همچون افزودن لینک‌های داخلی متعدد، استفاده از جدول محتوایی، آپدیت مطالب قدیمی، قرار دادن بخش سوالات متداول و فونت‌های بزرگ جهت جلب توجه کاربر استفاده کنید تا در هنگام مواجه با مطالب غیر مرتبط، سریعا صفحه شما را ترک نکند و از بخش‌های دیگر بازدید نماید.

    بهینه سازی منفی سایت

    حملات DDoS

    حملات DDoS یا (Distributed Denial of Service) نیز یکی دیگر از تاکتیک‌های اِعمال سئو منفی در یک صفحه است که در آن حجم زیادی از ترافیک توسط مهاجم به وب سایت شما ارسال می‌شود. با انجام این کار سرور وب سایت دچار مشکل شده و قادر به پاسخگویی به حجم بالایی از درخواست کاربران نخواهد بود و در نتیجه وب سایت شما غیر قابل استفاده می‌شود. در این صورت سرعت صفحه به شدت پایین می‌آید و کاربران باید زمان زیادی برای گشت و گذار در صفحات وب شما صرف کنند و در برخی مواقع نیز صفحه شما حتی بارگذاری هم نمی‌شود. از همه مهم‌تر آنکه خزنده‌های موتور جستجو قادر به پیدا کردن (Crawl) صفحات سایت شما نخواهند بود که این امر بر میزان نرخ Crawl صفحه شما تاثیرات منفی خواهد داشت و گوگل نیز صفحات شما را ایندکس نخواهد کرد.

    روش مقابله: سرعت وب سایت خود را به طور مرتب چک کنید و توجه ویژه‌ای به معیارهای PageSpeed Insights همچون FCP و یا FID و سرعت ایندکس صفحات مهم وب سایت خود داشته باشید. اگر متوجه شدید که سرعت وب سایت شما بدون اعمال هیچگونه تغییری در کدها به طور ناگهانی کاهش پیدا کرده است باید سریعا گزارش لاگ سرور خود را بررسی کنید. فایل‌های Log به شما کمک می‌کنند تا منابع دقیق ایجاد ترافیک اضافه در وب سایت خود راشناسایی کرده و آنها را از فایل‌های robots.txt مسدود نمایید.

    حذف بک لینک های مفید و موثر وب سایت

    یکی دیگر از روش‌های مخفیانه رقبا جهت پیاده سازی سئو منفی در یک وب سایت اقدام به حذف بهترین بک لینک‌های (Backlink) آن است که اثرات منفی بر جایگاه سایت شما در صفحات جستجو خواهد داشت. همانطور که می‌دانید Backlink در واقع لینک‌های ورودی به وب سایت شما محسوب می‌شوند؛ یعنی سایت‌های معتبر آدرس صفحه شما در صفحه خود قرار داده و کاربر را به بازدید از وب سایت شما هدایت می‌کند. بک لینک سازی در تعیین رتبه و جایگاه یک وب سایت توسط ربات‌های موتور جستجوی گوگل تاثیر بسزایی دارد و به همین جهت وب سایت‌های بسیاری از این روش جهت بهبود رتبه صفحه خود در نتایج جستجو استفاده می‌کنند.

    رقبا نیز این موفقیت بزرگ شما را نشانه گرفته و در فرآیند پیاده سازی سئوی منفی در سایت شما اقدام به حذف بهترین بک لینک‌هایتان می‌کنند تا رتبه شما در گوگل به صورت ناگهانی افت کند. رقیب در این روش، خودش را به جای شما معرفی کرده و با وب سایت‌های معتبری که به شما بک لینک داده‌اند وارد صحبت شده و از آنها می‌خواهد که بک لینک صفحه‌تان را به طور کلی حذف نمایند.

    سئو منفی چیست

    روش مقابله: برای جلوگیری از انجام این ترفند از سوی رقبا باید همیشه بک لینک‌های خود را چک کرده و آنها را تحت نظر داشته باشید. برای انجام این کار می‌توانید از ابزار monitorbacklinks.com استفاده نمایید و بک لینک‌های مهم خود را در آن برچسب بزنید. این ابزار در صورت حذف بک لینک‌های برچسب خورده سریعا به شما اطلاع می‌دهد.

    ساخت پروفایل های جعلی انتشار دیدگاه ها و بازخوردهای منفی

    اقدام به انتشار نظرات و بازخوردهای منفی نیز یکی دیگر از ترفندهای سئوی منفی جهت تخریب جایگاه یک وب سایت موفق در گوگل است. رقیب معمولا زمانی به این روش متوسل می‌شود که در پیاده سازی شیوه‌های دیگر ناموفق بوده و یا زمان لازم برای انجام آنها را ندارد. انتشار نظرات منفی بسیار ساده‌تر از هک کردن یک وب سایت و یا لینک سازی‌های مخرب است و به همین جهت بسیاری از رقبا جهت نابودی یک وب سایت از این ترفند استفاده می‌کنند. در این روش افراد و ربات‌های بسیاری مامور می‌شوند تا درباره خدمات و کسب و کارتان نظرات منفی نشر دهند و یا در شبکه‌های اجتماعی برای شما پروفایل‌های جعلی بسازند و اعتبارتان را زیر سوال ببرند.

    این نظرات تخریب گر تاثیر منفی بر وب سایت شما در صفحه نتایج جستجو خواهد داشت و تصور بدی از کسب و کار شما در گوگل ایجاد می‌کند. نقدها و بازخوردهایی که تنها یک ستاره دارند بر رتبه بندی سئوی محلی شما نیز تاثیر می‌گذارند و این امر موجب سلب اعتماد مشتریان و بازدیدکنندگان خواهد شد.

    روش مقابله: برای شناسایی و مقابله با بازخوردهای منفی و جعلی باید بیزینس اکانت گوگل خود را باز کرده و تمامی نظراتی که دریافت کرده‌اید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و به دنبال کامنت‌های فیک و جعلی باشید. نظرات تخریب گر معمولا در فواصل زمانی کوتاه و به صورت ناگهانی نوشته می‌شوند و لحن آنها کاملا مشخص است. پس از شناسایی بازخوردهای جعلی باید آنها را نشانه گذاری کرده و یک فرم گزارش برای گوگل پر نمایید. گوگل خیلی سریع این نظرات منفی و جعلی را از وب سایت شما حذف کرده و تاثیرات منفی آن را خنثی می‌کند.

    تغییر در محتوا و یا کد وب سایت

    پیاده سازی این تکنیک نیازمند مهارت و تخصص بالایی است؛ اما اگر وب سایت شما رقیبی جدی برای سایت‌های مشابه باشد، رقبا از این انجام این کار صرف نطر نمی‌کنند. بدین ترتیب مهاجم سعی می‌کند شکاف‌ها و حفره‌های امنیتی وب سایت شما را پیدا کرده و از آنها به نفع خود استفاده کند. به همین جهت توجه به فاکتورهای مرتبط با افزایش امنیت وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اگر امنیت وب سایت شما پایین باشد، رقبا به راحتی می‌توانند به کد و محتوای وب سایت‌تان دسترسی پیدا کرده و آنها را تغییر دهند. یعنی رقیب قادر است کد وب سایت را تغییر دهد تا صفحه‌ای که برای شما نمایش داده می‌شود با صفحه‌ای که برای کاربران نمایش داده می‌شود به طور کلی تفاوت داشته باشد. این موضوع تاثیرات مخربی بر رتبه بندی شما خواهد داشت و اعتبار صفحه شما را از بین می‌برد.

    روش مقابله: برای پیشگیری از پیاده سازی این ترفند و عدم دسترسی رقیب با کد وب سایت‌تان باید سعی کنید همیشه نرم افزارهای پشتیبان گیر و کلیه عناصر مورد استفاده در ساخت سایت را به روز نگه دارید. علاوه بر این با ایجاد یک اسکریپت می‌توانید از صفحات وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کرده تا بتوانید در زمان بروز هر گونه مشکل در تغییر محتوا و یا کد وب سایت، سریعا نسخه پشتیبان گیری شده را جایگزین نسخه هک شده فعلی نمایید.

    سئو مخرب

    حذف کلی وب سایت از گوگل

    آخرین ترفند پیاده سازی سئو منفی در یک وب سایت نیز حذف کلی آن از گوگل است که در این صورت به طور کلی مغلوب رقیب خود خواهید شد. اما وجه تمایز این ترفند با سایر ترفندها در این است که این روش اصولا توسط کارمندان سابق شما که اکنون به استخدام رقیب درآمده‌اند، برنامه ریزی و اجرا می‌شود. رقیب با دسترسی به برخی اطلاعات امنیتی شما قادر به حذف کامل وب سایت‌تان نخواهد بود و تنها افرادی که به حساب‌های شما دسترسی داشته‌اند، قادر به انجام این کار هستند. کارمندان سابق شما می‌توانند در سرچ کنسول وب سایت تغییراتی به وجود آورند و آن را به طور کامل از ایندکس گوگل حذف کنند. این افراد همچنین می‌توانند تمامی خزنده‌ها (از جمله ربات‌های گوگل) را از Crawl کردن صفحه شما منع کرده و تمامی فعالیت‌های آنها را مسدود نمایند.

    روش مقابله: بهترین روش برای پیشگیری از حذف وب سایت معتبر شما از گوگل این است که تمامی حساب‌های کاربری کارمندان را پیش از تسویه و قطع همکاری با آنان پاک کرده و تمامی دسترسی‌های آنان را از بین ببرید. بدین ترتیب کارمندان سابق دیگر نمی‌توانند به اطلاعات و حساب‌های محرمانه شما دسترسی پیدا کرده و در آنها تغییر به وجود آورند.

    روش مقابله: اگر متوجه ایجاد تغییراتی در وب سایت‌تان شده‌اید، سریعا به سرچ کنسول خود مراجعه کرده و گزینه «Removal» را انتخاب نمایید. درخواست‌های جدید (New Request) را بررسی کنید و در صورت وجود هرگونه درخواست تازه، سریعا گزینه «Cancel» را انتخاب نمایید و تمامی درخواست‌ها را رد کنید. علاوه بر آن فایل robots.txt خود را نیز بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا تمامی ربات‌های خزنده در حال کار هستند یا خیر. با انجام این کارها به راحتی می‌توانید حملات رقیب را در جهت حذف وب سایت خود از گوگل خنثی نمایید.

    سخن پایانی

    سئو منفی خطر جدی برای وب سایت‌های موفق و معتبر است که توسط رقبای آنها طراحی و اجرا می‌شوند. پیاده سازی سئوی منفی نیازمند مهارت و تخصص بالایی است؛ اما زمانی که رقیب نتواند سایت خود را بهینه سازی کند، به جای تلاش در جهت ارتقای کیفیت و اعتبار صفحه خود اقدام به تخریب جایگاه وب سایت شما خواهد کرد. از این رو باید به روش‌های پیاده سازی Negative Seo در وب سایت خود توجه داشته باشید و با افزایش امنیت صفحه‌تان مانع از دسترسی آنها به اطلاعات محرمانه‌ شوید. بنابراین پیشگیری بهترین روش مقابله با حملات رقبا است و «افزایش امنیت وب سایت» و «کنترل مداوم» نیز به عنوان موثرترین روش‌های پیشگیری از پیاده سازی سئو منفی در یک وب سایت در نظر گرفته می‌شوند. در صورت مشاهده هرگونه تغییر در عملکرد فنی و یا افت ناگهانی رتبه صفحه خود در نتایج جستجو، سریعا آیتم‌های آموزش داده شده در این مقاله را بررسی کرده و آنها را خنثی کنید.

     
    ارسال نظر
    نام
    ایمیل
    نظر
    سعید
    1400/09/15 23:58

    سلام مقاله خوب و جامعی بود. اگه سایت ما قربانی سئو منفی شده و هجوم لینک ها با انکر تکست های غیر اخلاقی از فروم خارجی باعث بشه ببندیم سایت رو . حالا اگه اون دامنه که قربانی سئو منفی شده رو به سایت جدید ریدایرکت کنیم ایا این ریدایرکت باعث آسیب رساندن به سایت جدید می شه؟ همه لینک ها دوباره برمیگرده به سایت جدید؟

    مدیر ارشد
    1400/09/16 11:17
    پاسخ به:سعید

    سلام دوست عزیز بله با ریدایرکت شما لینک های مخرب رو به سایت جدیدتون میارید.میتونید اون لینک هارو disavow کنید.

    امیرعلی
    1400/09/11 01:17

    راهی وجود داره تا قبل از اینکه سایت ما کامل تحت تاثیر سئو منفی قرار بگیره، متوجه بشیم و چاره اندیشی کنیم

    مدیر ارشد
    1400/09/16 11:15
    پاسخ به:امیرعلی

    سلام،شما اگر قوانین سئو را رعایت کنید اصلا نیاز نیست نگران این مورد باشید.با ابزار های moz,ahref هم میتونید بک لینک های خارجی سایتتون رو کنترل کنید که یک رقبا شیطنتی نکرده باشند.

    رسولی
    1400/09/10 00:12

    سلام ممنون از مطالب خوب و مفیدتون. اگر میشه درباره عملکرد  ابزار سمراش (SEMrush) که برای مقابله با سئو منفی به کار میره توضیح بیشتری بدین ؟

    مدیر ارشد
    1400/09/16 11:13
    پاسخ به:رسولی

    سلام دوست عزیز چشم به صورت جداگانه به این موضوع خواهیم پرداخت.

    آژانس برندسازی «بمان»

    "Baman" branding agency

    مأموریت ما در «بمان» طراحی و توسعه‌ی وبسایت اختصاصی و حرفه‌ای است. ما در طول ۱۷ سال فعالیت در حوزه برندسازی، افتخارِ طراحی 480 وبسایت تخصصی را برای کسب‌وکارهای مختلف داشته‌ایم. ما بر این باوریم که وبسایت صرفاً یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک دفتر کار مجازی است که می‌باید هویت و احساس کسب‌وکار را به مخاطبان خود معرفی و منتقل کند.

    رزرو مشاوره