آنچه در این مقاله میخوانید

    9 نکته برای نوشتن تیترهای جذاب در سال 2017

    9 نکته برای نوشتن تیترهای جذاب در سال 2017

    اگر یک تبلیغ یا یک تکه محتوا فاقد یک تیتر جذاب باشد، تمامی کیفیت آن زیر سوال می رود. برخی در زمان تولید محتوا با شیر یا خط کردن وارد عرصه تبلیغات و بازاریابی می شوند. اما سرفصل و عناوین تاثیر زیادی در کیفیت محتوا و تاثیرگذاری آن دارند. محتواهای سایت هم مانند کتاب عمل میکنند. کتاب بدون نام هیچ جذابیتی برای مشتریان ندارد. در واقع آنچه باعث جذب و علاقه کاربران می شود، عنوان محتواست. (برای مثال اگر اکنون این مطلب عنوان نداشت، شما حاضر به خواندن محتوا نمی شدید.)

    نوشتن تیترهای جذاب

    • راهنمایی برای نوشتن سرفصل جذاب در سال 2017

    در حال حاضر استراتژی های نوآورانه برای ایجاد سرفصل های قابل کلیک چیست؟ اجازه دهید تا با بررسی چندین نمونه به قدرت عنوان و تاثیر آن بر محتوا توضیح دهیم. ابتدا مطمئن شوید که مطالب و محتواها ترافیک زیادی را به سمت سایت جذب می کنند.

    نکته1: استفاده از زبان ساده اما قدرتمند

    زبانی را که انتخاب می کنید به طور طبیعی می تواند اثرات کلیک را در آن حس کرد. اگر بیش از حد از واژه های شیرین، مطلوب و غیرالقایی یا ناشناخته استفاده می کنید مخاطبان بالقوه سایت را رها می کنند. در عوض زبان ساده اما قدرتمند تاثیرگذاری بیشتری دارد. برای مثال، سعی کنید تا تیتر و عنوان محتوا پاسخی به یک عمل باشد مانند عبارت «سعی کنید»، «کلیک کنید» و یا به طور مستقیم برای مخاطبان از کلمه «شما» استفاده کنید. برای تیترهای عمومی از کلمه قدرتمند «هرگز» استفاده کنید.

    حفظ زبان ساده بهترین شاًن برای افزایش تعداد بازدیدکننده محتواست. برخی واژه ها چندین مترادف دارند که یکی از آنها حاوی احترام بیشتری است. بهتر است از واژه های حاوی احترام استفاده کنید.

    نمونه هایی از سرفصل با زبان ساده اما قدرتمند:

    • چگونگی رفع مشکل خواب با دانستن روش های خوش بینانه

    • ناسا مجموعه ای از نرم افزارها را به صورت رایگان منتشر کرد و در اینجا شما باید از تگ کرانچ استفاده کنید.

    نکته 2: هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی با جستجو در حجم بالا

    نوشتن تیترهای جذاب

    آگهی ها و یا ویدئوهایی که مخاطبان به موضوع آنها علاقه ای ندارند، چه استفاده ای دارند؟ هر تیتری که در محتوا قرار می گیرد، باید حاوی کلمه کلیدی خاص باشد و حجم قابل توجهی از جستجوها را در بربگیرد. این امر نه تنها به بهینه سازی تیترها کمک می کند، بلکه ترافیک سایت را نیز از طریق جستجوگرها افزایش می دهد. ثابت شده است که کاربران اینترنتی به دنبال اطلاعاتی در حیطه موضوع محتوا هستند. بنابراین باید در زمان انتخاب تیتر به این موضوع توجه داشته باشید که آیا کلمه کلیدی شامل اهداف کاربران از جستجو می شود؟ اگر پاسخ این سوال منفی است، بنابراین تیتر فایده ای ندارد.

    تعداد زیادی ابزار رایگان وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید کلمات کلیدی پرمصرف را برای تیترهای خود پیدا کنید. از جمله این ابزارهای رایگان می توان به WordStream اشاره کرد. همچنین در ابزار مروگرها Moz وجود دارد که با پرداخت هزینه می توانید از آن برای انتخاب کلیدواژه های پرکاربرد استفاده کنید. اگر یک حساب AdWords دارید، می توانید از برنامه “Keyword Planner"استفاده کنید.

    تایپ برخی از کلمات کلیدی بالقوه با توجه به میزان حجم کاربرد آن و شرایط متوسط تا بالای حجم جستجو ایده خوبی برای تیترهای جذاب است. اما باید در نظر داشته باشید که برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی بسیار بالا، رقابت سخت تری وجود دارد، این امر رتبه بندی مطالب را در Search سخت تر می کند.

    نکته 3: تهیه یک متن جسورانه

    اگر در تیتر محتوا یک عامل شوک آور را استفاده کنید، تقریبا همیشه نرخ کلیک صفحه سایت بیشتر می شود. تمامی کاربران اینترنتی در مورد تیترهای جسورانه، لجوج و بحث برانگیز نظریات یکسانی دارند و به همین دلیل این کار چندان دشوار نیست. یک نام تجاری که تیترها را وارد بازی زمان و زمان را وارد Refinery29 می کند، یک نشریه آنلاین که بیشترین طرفداران آن زنان هستند. من برای باز کردن خبرنامه های ایمیل مقاومت نشان می دهم. زیرا برای انجام این کار به 30 دقیقه زمان بیشتر از زمانی که با گوشی همراه برنامه ریزی می کنم، زمان نیاز است. (این نوع موضوعات فریبنده هستند)

    دلیل برتری روش Refinery29 این است که سرفصل های برجسته و ثابت خواننده های بیشتری را جذب می کند. نمونه های زیر در مورد عمل جراحی می تواند موضوع بحث را بازتر کند.

    در اینجا چند نمونه از سرفصل که جسورانه هستند، عبارتند از:

    • تبدیل به یک میلیونر 30 ساله - از طریق کسب و کار خود

    • هیچ چیز به اندازه یک رای برای ترامپ خوب نیست - از طریق فهرست نامزدهای انتخاباتی

    نوشتن تیترهای جذاب

    نکته #4: نقش اعداد در تیترها

    متاسفانه به نظر واضح است، اما نمی توان آن را کنار گذاشت، زیرا به معنای هدر رفتن وقت و زمان دوباره است. مخاطبان به شماره و لیست علاقه ی زیادی دارند. زیرا این نوع فرمت قابلیت خوانایی بالایی دارد و به سادگی خوانده می شود. (مانند این پست و اغلب پست هایی که ارسال می کنیم).

    شماره ها کار سرفصل ها را به خوبی بر عهده می گیرند. زیرا انسان به چیزهای قابل پیش بینی علاقه زیادی دارد و از مواردی که مشخص نیستند، تنفر دارد. رهبر ارکستر یک مطالعه در این زمینه انجام داده که مشخص شد سرفصل ها با اعداد بهتر از سرفصل های بدون اعداد عمل می کنند.

    نمونه هایی از سرفصل جذاب با اعداد:

    • 45 نکته بهره وری مردم را به خود مشغول کرده است - از طریق شعر و موسیقی

    • 9 چیزی که هرگز نباید زمان درخواست افزایش دستمزد بگویید – از طریق Salary.com

    • 40 آمار ضروری بازاریابی در رسانه های اجتماعی در سال 2017 - از طریق این وبلاگ

    نکته شماره #5: آیا برای رقابت خود تحقیق کرده اید؟

    آیا رقبای شما برای بازاریابی و تبلیغات مقاله نوشته اند و شما برای اجرای تبلیغات خود برنامه ریزی کرده اید؟ از چه سرفصل هایی استفاده کرده اید؟ تیترهای محتواهایی که برای صفحات استفاده کردید در رتبه بندی گوگل چه تاثیری دارند؟ چگونه می توانید جایگاه خود را بالاتر بکشید؟

    این سوالات به منظور پیدا کردن تیترهای قانع کننده پرسیده می شود. اگر تیترهایی را که انتخاب کردید نمی توانند کاربران زیادی را در طی روز جذب کنند، شانس بالا رفتن CTR کاهش پیدا می کند.

    گوگل کلمه های کلیدی را می بیند و رتبه بندی را براساس آن افزایش می دهد. همچنین این موتور جستجو با استفاده از ابزارهای گزینش محتوا مانند Buzzsumo کلمات کلیدی/ موضوع را پیدا می کند و مرتبط ترین مقالات با نیاز کاربران را در اختیار آنها قرار می دهد. اما چرا چنین اتفاقی می افتد؟ تیترهای جذابی که در درایوها قرار دارند را با مخاطبان خود مجددا به اشتراک بگذارید. چگونه می توان تیترهای جذاب را با مهارت تهیه کرد؟ تحقیقات در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

    نوشتن تیترهای جذاب

    نکته # 6: یک سوال عجیب و غریب و یا خنده دار

    سوالات، به خصوص آنهایی که عجیب و غریب، هستند راه مناسبی برای جلب توجه کاربران اینترنتی است که حس کنجکاوی را در آنها بر می انگیزد. اما چرا؟ از آنچه که انسان ها به طور غریزی به دنبال پاسخ سوالات خود هستند، بنابراین اگر تیتر شما سوالی باشد، آنها روی صفحه سایت کلیک می کنند تا برای پاسخ سوال وارد سایت شوند. اگر این روش به درستی صورت بگیرد، تضمین آن بالاست.

    هلن نسترنکو (نویسنده) معتقد است: « سوالاتی که پرسیده می شود باید احساسات خواننده را تهییج کند و اینکه به لحن محاوره ای در وبلاگ بیان شوند. این باعث می شود تا میزان بازدیدهای سایت افزایش پیدا کند.»

    استراتژی شما در مورد نحوه سوال پرسیدن اهمیت زیادی دارد. برخی توصیه می کنند که هرگز از سوالاتی که موجب گمراهی می شود، استفاده نکنید. زیرا خوانندگان بالقوه را از سایت دور می کند.

    نمونه هایی از سرفصل جذاب بر اساس پرسش:

    • چرا هنوز هم از Microsoft Word استفاده می کنید؟ - از طریق Gizmodo

    • آیا می توانید کلاس صفحه اصلی اقتصاد 1954 را منتقل کنید؟ از طریق Buzzfeed

    • آیا خوردن مرغ نیم پز ضرر ندارد؟- از طریق Epicurious

    نکته 7: ایجاد یک احساس فوریت

    FOMO (ترس از دست رفته) یک چیز واقعی است و می تواند در زمان نوشتن تیتر محتوا به شما کمک کند. القای حس فوریت با دادن یک پیشنهاد ویژه با تاریخ زمانی که در حال منقضی شدن است، انجام می شود. استفاده از زبان فوریت و واژه های زیر می تواند برای ایجاد حس فوریت به شما کمک کند.

    توضیح خط آمده است: " هم اکنون اطلاعیه بلیط پرواز در خطوط هوایی جت بلو با $ 15 در حال فروش است؛ عجله کنید!" با استفاده از کلمه عجله کنید از خواننده میخواهید که هر چه سریعتر کلیک کند. در غیر اینصورت مهلت آن تمام می شود. بهترین کار زمانی است که زمان دقیق مهلت را بیان کنید. برای مثال بگویید تا 3 ساعت دیگر هواپیما پرواز می کند و یا اینکه بلیط محدود است و 20 درصد تخفیف امشب منقضی می شود. "استفاده از این روش بیشتر در مورد تبلیغات سفارشی تاثیرگذار است. بنابراین توصیه می شود در تیترسازی محتوا از این روش استفاده کنید.

    نمونه هایی از تیترهایی با پیام فوریت

    • بازاریابان: آیا شما قانون اسپم کانادا در 1 جولای را می خوانید؟ - از طریق Venture Beat

    • 19 نکته ساده برای کاهش حرفهای بیهوده برای امروز - از طریق ConversionXL

    نکته 8: ترک مرموزی

    یکی از هنرهای تهیه تیترها، دادن اطلاعات است. اما نباید تیتر همچون یک غذای آماده در اختیار کاربران قرار بگیرد. باید تیتر به گونه ای باشد که خواننده دلیلی برای کلیک کردن و خواندن ادامه مطلب را داشته باشد. به عنوان مثال، چک کردن سه مقاله روند در Today.com به شما کمک می کند که هر سه آنها جذاب هستند و کاربران برای خواندن محتوا روی لینک کلیک می کنند.

    نوشتن تیترهای جذاب

    1- جیمی کیمل با بهبود سلامتی فرزندش به تلویزیون بازگشت: در این مثال شما متوجه شدید که فرزند جیمی کیمل بهبود یافته است. اما هنوز در مورد بیماری او هیچ اطلاعی ندارد.

    2- کریستی متز عینک و لباس از جشنواره فیلم MTV دریافت کرد و به شامرز پیغام داد: در این تیتر شما متوجه دریافت جایزه کریستی متز شدید اما لباس و عینک او را ندیده اید و نمی دانید به شارمرز چه پیغامی داده است.

    3- آیا پودر تالک موجب ابتلا به سرطان می شود: در این تیتر شما هنوز نمیدانید که پودر تالک در بروز سرطان نقش دارد یا خیر. بنابراین برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک می کنید.

    یک تیتر خوب باید اطلاعات را کم و بیش ارائه دهد. باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تا حد نیاز ارائه شده باشد و بتواند در کاربران علاقه ایجاد کند. به طوری که خواننده احساس کند برای کسب اطلاعات بیشتر باید صفحه را باز کند و تمامی مطالب را بخواند.

    نمونه هایی از سرفصل جذاب است که موجب کنجکاوی در کاربران می شود:

    - 17 حقیقت در باورهای نادرست شما

    - 3 اشتباه مصاحبه شغلی که تصور می کنید اجتناب پذیرند، در حالی که قابل رفع نیستند.

    - 7 دلیلی که بهترین کارمندان کارشان را ترک می کنند، حتی زمانی که کارشان را دوست دارند.

    نوشتن تیترهای جذاب

    - چرا کرم های خاکی از پانداها مهمتر هستند

    نکته 9: نوشتن عناوین متعدد و انتخاب بهترین

    یکی از استراتژی های نویسندگان موفق نوشتند تعداد زیادی عنوان برای مقاله است. به خودتان اجازه دهید تا تمامی ایده ها را برای تیتر روی کاغذ بیاورید. سپس راه هایی وجود دارد که می توانید چندین تیتر را با هم مطابقت داده و ترکیب کنید. بهتر است 3 یا 5 تیتر را با تیم خود به اشتراک بگذارید و از آنها بخواهید در مورد تیترها نظر دهند.

    این یک استراتژی استفاده از شروع به نوشتن سرفصل برای مقالات و عناوین برای ارائه است. در مورد راه هایی که می توانید ترکیب کنید و مطابقت دهید فکر کنید. سپس سه تا پنج بهترین سرفصل های بالا را با تیم خود به اشتراک بگذارید و از آنها بخواهید برای رای دادن به آن ها اقدام کنند.

    ارسال نظر
    نام
    ایمیل
    نظر

    آژانس برندسازی «بمان»

    "Baman" branding agency

    مأموریت ما در «بمان» طراحی و توسعه‌ی وبسایت اختصاصی و حرفه‌ای است. ما در طول ۱۷ سال فعالیت در حوزه برندسازی، افتخارِ طراحی 480 وبسایت تخصصی را برای کسب‌وکارهای مختلف داشته‌ایم. ما بر این باوریم که وبسایت صرفاً یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک دفتر کار مجازی است که می‌باید هویت و احساس کسب‌وکار را به مخاطبان خود معرفی و منتقل کند.

    رزرو مشاوره