آنچه در این مقاله میخوانید

    4 نکته برای طراحی صفحاتی که محتوای طولانی دارند

    4 نکته برای طراحی صفحاتی که محتوای طولانی دارند

    بر اساس بررسی‎ها‎یی که اخیر صورت گرفته، برای طراحی صفحات محتوا نکات قابل توجهی بیان گردیده است.

    همانطور که می‎دانیم محتوا به مانند یک شاه کلید عمل می‎کنند و نقش مهمی را در جلب اعتماد و نظر خوانند ایفا می‎نماید. در اینجا زمانی که می‎گوییم محتوا، بحث بر سر یک یا دو خط متن نیست بلکه صحبت از چندین پاراگراف است که جمعا محتوای یک صفحه سایت را تشکیل می‎دهد.

    بسیاری از متخصصان اصول سئو بر این نظر هستند که تعداد کلماتی که برای یک محتوای مورد اطمینان موتورهای جستجو در نظر گرفته شده، بین 600 تا 700 کلمه است.

    هر چند گاهی برخی از محتواها با همین تعداد کلمات در سایت منتشر می‎شوند اما تعداد بازدیدکننده‎ها‎ی آنها به نسبت تلاشی که برای جمع‎آوری آنها صورت گرفته، ناچیز است.

    شاید بتوان علت این امر را مدیریت نادرست در بارگذاری محتوا در سایت جستجو نمود. مدیریت محتوا یک راهکار برای قرار دادن مطالب وب سایت در معرض دید کاربران اینترنتی می‎باشد و چیزی غیر از تامین محتوا است.

    برای مدیریت محتوا نیازمند به کارگیری اصول خاصی هستیم زیرا در برخی از مواقع صفحات وب سایت به علت وجود تصاویر، مطالب طولانی، کلیپ‎ها‎ی صوتی و ... پرحجم شده که بارگذاری آن را با مشکل مواجهه می‏کند.

    در این شرایط باید نیمی از مطلب در صفحه اصلی وب سایت بارگذاری شود تا مخاطب با توجه به موضوعات و متنی که در اختیار وی قرار گرفته است، بهترین و مناسب ترین را انتخاب نماید. در اینجا چندین تکنیک به منظور نائل شدن به این هدف وجود دارد که به شرح هر یک می‎پردازیم:

    1- رتبه بندی لایه‎ها‎ی متن

    ‎ها‎ی مختلف یک روش مناسب برای چشم نوازی متن آموزنده است.در رتبه بندی لایه‎ها‎ی مختلف متن، شما قادر خواهید بود قسمت کوچکی از متن که در آن تصاویر خاص بارگذاری نموده و سپس در سایت منتشر کرده اید را در جلو دید کاربران قرار دهید.

    در این کار می‏توانید از یک تصویر خاص نیز استفاده نمایید. زمانی که تکنیک رتبه بندی لایه‎ها‎ی سایت صورت می‏گیرد، تصاویر شفاف‏تر شده و متندر اختیار کاربر قرار می‏گیرد. محتوایی را که شما در رتبه بندی لایه‎ها‎ی متن قرار می‏دهید باید حاوی کلمات کلیدی، عنوان و چکیده ای از محتوا باشد به طوری که برای بیننده از جذابیت خاصی برخوردار باشد.

    بسیاری از شرکت‎ها از این تکنیک به منظور جلب نظر مشتریان استفاده می‎کنند و سپس با ایجاد یک صفحه جدید و محتوای جذاب، در جهت افزایش رتبه سایت تلاش می‎کنند. یکی از نکاتی که در این تکنیک مد نظر مدیران سایت استبارگذاری قسمتی از محتوا که پاسخگوی نیاز کاربران باشد و آنها را برای باز نمودن صفحه محتوا ترغیب نماید.

    2- چرخ و فک گردان

    در این تکنیک تصاویر به صورت متحرک بر روی سایت قرار می‎گیرد. چرخ و فلک گردان تصاویر را قادر می‎سازد تا در صفحه وب سایت، مکان مناسب خود را به صورت اتوماتیک پیدا کنند. این ویژگی به واسطه اسلایدهایی که شما ایجاد می‎کنید، صورت می‎گیرد.

    چرخ و فلک گردان در واقع یک ظرفیت برای ارتقا رتبه سایت است که در آن تصاویر جذاب و منحصر به فرد به همراه پاراگراف‎ها‎ی کوچکی از متندر اختیار بازدید کننده قرار می‎گیرد که کاربر با کلیک کردن بر روی تصویر می‏تواند وارد صفحه محتوا شده و متن اصلی را مشاهده نماید.

    این تکنیک به ظاهر ساده می‎تواند احتمال افزایش بازدیدکننده را تا چهار برابر افزایش دهد.

    3- ناوبری صفحات

    در روش ناوبری صفحات، بخش کوچکی از متن در یک صفحه کپی می‎شود. در واقع قسمتی از مطالب به صورت یک جدول در اختیار کاربر قرار می‎گیرد که مشاهده محتوا به صورت کامل زمانی صورت می‎گیرد که کاربر یک صفحه جدید را باز می‎کند.

    این کار به ما اجازه می‎دهد تا عناصر بصری همچون تصاویر را به نمایش بگذاریم و کاربر با مشاهده یک تصویر خاص بر روی آن کلیک نموده و صفحه مورد نظر ما را باز نماید.

    4- استفاده از عبارت «ادامه مطلب»

    گاهی قسمتی کوچکی از چندین صفحه را در یک صفحه

    جابه‎جا می‎کنیم که در این شرایط در ذیل هر یک از متون، عباراتی چون « ادامه مطلب»، «جزئیات بیشتر» و یا «ادامه» قرار داده می‎شود. کاربر نیز با کلیک کردن بر روی این قسمت، وارد صفحه مورد نظر می‎شود. در این تکنیک قرار دادن بخش مهمی از متن که موجب ترغیب بازدیدکننده شود، نقش کلیدی دارد. 

    ارسال نظر
    نام
    ایمیل
    نظر

    آژانس برندسازی «بمان»

    "Baman" branding agency

    مأموریت ما در «بمان» طراحی و توسعه‌ی وبسایت اختصاصی و حرفه‌ای است. ما در طول ۱۷ سال فعالیت در حوزه برندسازی، افتخارِ طراحی 480 وبسایت تخصصی را برای کسب‌وکارهای مختلف داشته‌ایم. ما بر این باوریم که وبسایت صرفاً یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک دفتر کار مجازی است که می‌باید هویت و احساس کسب‌وکار را به مخاطبان خود معرفی و منتقل کند.

    رزرو مشاوره