آنچه در این مقاله میخوانید

    چگونه براحتی فیلم های حرفه ای را برای شبکه های اجتماعی محبوب درست کنیم؟

    چگونه براحتی فیلم های حرفه ای را برای شبکه های اجتماعی محبوب درست کنیم؟

    تسلط بر بازاریابی رسانه های اجتماعی با ویدئو: کارشناسان پیش بینی کرده اند که در سال 2019، 80 درصد از ترافیک مورد نیاز وب سایت ها از طریق ویدئوها بدست می آید. بنابراین زمان خوبی است تا در این مورد صحبت کنیم. 

    چگونه برای شبکه های اجتماعی ویدیو بسازیم

    ابزارهای ساخت ویدئوها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد که برای ساخت یک فیلم درجه یک با تجهیزات حرفه ای می توانند نام تجاری خود را در آن درج کنند. از آنجا که هر یک از شبکه های اجتماعی قوانین منحصر به فرد و مخاطبان خود را دارند، بنابراین باید بدانید برای هر شبکه چه نوع محتوایی را تولید کنید. در بین چهار شبکه اجتماعی محبوب یعنی فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب باید بتوانید فیلم هایی را به اشتراک بگذارید که در میان رقبا و در چشم اعضا بدرخشید.

    1- ایجاد ویدئو برای اینستاگرام

    در سال های اخیر اینستاگرام به یکی از شبکه های اجتماعی محبوب تبدیل شده است که رشد باورنکردنی را تجربه کرده است. در این شبکه گزینه های ویدئویی ارزش زیادی دارند. به همین دلیل اجازه می خواهم تا ابتدا به بحث صفحه اصلی اینستاگرام بپردازیم.

    یک پست در اینستاگرام در مقابل فالوورها نمایش و در آن نام تجاری و فعالیت کسب و کار شرح داده می شود. به این ترتیب شرکت می خواهد با استفاده از فضای در دسترس برای نام تجاری محتواهایی را منتشر کند. برای این کار یک ویدئو می تواند به بهترین شکل ممکن ارزش و اعتبار یک نام تجاری را وصف کند. ویدئو نوعی محتواست که می توان از طریق آن هنر و صنعت خود را منتشر کرد. 

    چگونه برای شبکه های اجتماعی ویدیو بسازیم

    اما در زمان انتشار فیلم در اینستاگرام باید به قوانین زیر هم توجه داشته باشید:
    اینستاگرام محدودیت زمانی دارد و شما نمی توانید بیشتر از 1 دقیقه فیلم منتشر کنید. در صورتی که محتوای ویدئویی طولانی است، پیشنهاد می شود ابتدا یک تیزر از آن را در اینستاگرام قرار دهید و سپس از فالوورها بخواهید تا تمامی محتوای ویدئویی را در وب سایت مشاهده کنند. توجه داشته باشید که دادن راهنمایی درست در زیر پست اهمیت زیادی دارد. 

    قرار دادن محتوای ویدئویی درون یک باکس هم به ارزش آن می افزاید. بهتر است فیلم را در مربع و با حالت افقی یا عمودی قرار دهید. در گوشه پایین سمت چپ یک دکمه انتشار هم قرار دارد. اگر فیلم ویدئویی در کادری غیر مربع قرار بگیرد، قسمتی از آن  نشان داده نمی شود.

    پوشش های ویدیوئی مهم است! اینستاگرام اجازه می دهد تا کاربران پوشش تصویری را انتخاب کنند. قبل از اینکه ویدئو را منتشر کنید ابتدا باید یک قاب جذاب را برای فالوورها انتخاب کنید.

    فیلم هایی که در اینستاگرام منتشر می شوند باید دارای صدا باشند. در اینستاگرام فیلم ها پخش خودکار دارد اما صدای آن خاموش می شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که پیامی را برای مخاطب برای روشن کردن صدا بگذارید.

    در اینستاگرام می توان از طریق محتوای ویدئویی با فالوورها ارتباط برقرار کرد. برای مثال شرکت های چاپ عکس می توانند با این نوع محتوا برای کسب و کار خود فعالیت کنند و نمونه کارها را در اختیار فالوورها قرار دهند. 
    همچنین در اینستاگرام می توان قطعه های ویدئویی کلاسیک را هم تغییر داد. 

    ویژگی های جدید اسنپ چت هم مانند اینستاگرام است که در آن آخرین پلت فرم به نفع بازاریابان رقم می خورد. در اینستاگرام از هر 5 نفر کاربر، یک نفر به طور مستقیم فیلم های ساخته شده را مشاهده می کند. 

    اینستاگرام به فالوورهای خود اجازه می دهد تا آنها هم با تمامی فالوورهای خود متصل باشند. دریافت رایگان ویدئوها بدون فیلتر و با استفاده از برچسب ها از دیگر مزایای اینستاگرام است. 

    ساخت ویدیو برای شبکه های اجتماعی

    در اینستاگرام می توان فعالیت 24 ساعت گذشته کاربران را با کلیک روی آواتار به راحتی مشاهده کرد. این کار یک فرصت شخصی را در اختیار فالوورها قرار می دهد. در اینستاگرام نیاز نیست تا همه چیز به طور مستقیم ویرایش شود. بلکه می توان عکس و فیلم را در نرم افزار خاص آن قرار داد و ویرایش کرد. همچنین اینستاگرام قابلیت ضبط فیلم و عکس را در لحظه دارد. 

    به خاطر داشته باشید که فیلم ها و یا عکس های ثبت شده در 24 ساعته گذشته قابل دسترس است که با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی همچون نرم افزارهای ساخت شرکت Adobe می توان اندازه این فیلم ها را در اینستاگرام تغییر داد. 

    ویدئوها و یا انیمیشن هایی که در اینستاگرام منتشر می شوند می تواند در 10 ثانیه باشد. همینطور پخش زنده ویدئو هم در اینستاگرام امکانپذیر شده است که این کار در نرم افزارهای خاص در حدود یک ساعت قابل اجراست.

    گاهی کاربران در اشتراک گذاشتن داستان ها و محتواهای ویدئویی دچار ترس و دلهره می شوند. در حالی که اگر اندازه این محتواها مناسب باشد، فالوورها علاقه زیادی نسبت به آنها نشان می دهند و از مشاهده این نوع محتواها استقبال می کنند. 

    شما می توانید با قرار دادن برچسب ها کاربران اینستاگرام را جذب کنید. در زیر ویدئوهایی که منتشر می کنید دسته ای از ویژگی ها را در گوشه بالا و سمت راست هشتگ کنید. کاربران برچسب های گذاشته شده را با صندوق پستی اینستاگرام دریافت می کنند. 

    ما پیشنهاد می کنیم محتواها را به فالوورهای خود ارائه دهید که در دیگر کمپین ها دریافت نمی کنند. این کار به آنها انگیزه می دهد تا بیشتر شما را دنبال کنند. همچنین انتشار مطالب متمایز ، شما را به یکی از کمپین های فعال و پرطرفدار در اینستاگرام تبدیل می کند. برای مثال ممکن است یک پیشنهاد ویژه را ارسال کنید که نمای پشت صحنه کسب و کار باشد و یا به طور مستقیم با فالوورها ارتباط برقرار کنید و فیلم آن را در کمپین اینستاگرامی منتشر کنید. 

    2- ساخت ویدئو برای فیسبوک

    فیسبوک در ماه 1،94 میلیارد کاربر دارد که بیش از 100 میلیون ساعت ویدئو هر روز در این شبکه منتشر می شود. به عنوان مثال در حوزه مواد غذایی، ویدئوهایی در هر ماه منتشر می شود که 1،8 میلیارد بازدیدکننده دارند.

    ساخت ویدیو برای شبکه های اجتماعی

     این ویدئوها روی پلت فرم فیسبوک قرار می گیرند. فیسبوک برای انتشار محتواهای ویدئویی پاداش هم ارائه می دهد که به طوریکه با رعایت الگوریتم ها تعداد بازدیدکننده ها تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. 
    در فیسبوک هم مانند اینستاگرام می توان به طور مستقیم روی پلت فرم با کاربران صحبت و گفتگو کرد. تقویت تعامل در صفحه هم به ایجاد ترافیک سایت کمک می کند. 

    محتواها را می توان روی کمپین فیسبوک قرار داد. با این وجود ویدئوهای زنده ای که در فیسبوک منتشر می شود، زودگذر هستند و پس از مدت کوتاهی ارزش اولیه خود را از دست می دهند. بنابراین باید محتواها جلا داده شوند و یا با نقل داستان بتوانند فالوورها را جذب کنند. 
    برای ساخت ویدئوهای فیسبوکی باید به سه نکته زیر توجه کنید:

    1- از خود بپرسید: آیا بینندگان کل این فیلم را تماشا می کنند؟ هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. یکی از پاداش های محتوا در فیسبوک این که بینندگان تمامی فیلم را تماشا کنند و سپس نظرات خود را در مورد آن منعکس کنند. بهترین فیلم ها در سه ثانیه اول جلب توجه می کنند. 

    2- ویدئوها باید صدا دار باشند: تا 85 درصد از بینندگان فیلم های فیسبوکی ممکن است فیلم ها را بدون صدا دریافت کنند. در این صورت باید رسانه Digiday همراه با آن منتشر شود.

    3- پخش خودکار فیلم ها:  در فسیبوک فیلم های خبری به صورت خودکار پخش می شوند که 186 درصد نسبت به فیلم های که از طریق لینک ارسال می شوند، بیشتر هستند. شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی ویرایش فیلم برنامه Video iOS را در فیس بوک به اشتراک بگذارید.
    در سال گذشته تنها در یک ماه صاحبان کسب و کارهای کوچک بیش از 3 میلیون ویدئو را در فسیبوک منتشر کردند. 

    3- ایجاد ویدئو برای توییتر
    در پلت فرم توییتر ویدئوهای زنده و محتواهای ویدئویی رونق زیادی دارند که حتی متن ها را نیز هدایت می کنند. توییتر در ماه دارای بیش از 800 میلیون کاربر و بیننده است. 

    ساخت ویدیو برای شبکه های اجتماعی

    بازدید از ویدئوها در توییتر در سال 2016 و 2017 به 220 بار افزایش یافت و سایت ها هم تبلیغات توییتر را منتشر می کردند. با توجه به مطالبی که فوربس کاتلین (نویسینده چک اسلواکی) نوشته است، پخش ویدئوها برای پریسکوپ از مارس سال 2017 به طور گسترده ای افزایش یافته است که به بودجه زیادی برای روند سرمایه گذاری نیاز دارد.

    برای ساخت محتواهای ویدئویی برای توییتر باید این سه قانون را در ذهن داشته باشید:
    1- حداکثر طول ویدئوها برای توییتر 140 ثانیه است.
    2- فیلم ها باید بتوانند در 3 ثانیه اول بیننده را جذب کنند.
    3- فیلم های بومی باید در توییتر آپلود شود و از پخش خودکار آنها در سایت اطمینان حاصل کرد.
    گرافیک کلیپ های ویدئویی باید به گونه ای باشد که تمامی مخاطبان را درگیر خود کند. برای اینکار می توان از نرم افزارهای ادیت ویدئو که ساخته شرکت Adobe  استفاده کرد.

    4- ایجاد ویدئو برای یوتیوب
    یوتیوب دارای بیش از 1 میلیارد کاربر است که صدها میلیون آنها در روز به تماشای ویدئوها می نشینند. برخلاف سایر شبکه های اجتماعی یوتیوب دارای قدرت جستجوی بهتری است که با ابزارهای گوگل برابری می کنند. استراتژی یوتیوب حمایت کلی از جستجوگرهاست. به این شکل که کلمات کلیدی در رتبه بندی محتواهای ویدئویی جالب و سرگرم کننده تاثیر زیادی دارد. حتی کاربران این شبکه با استفاده از کلمات کلیدی می توانند ویدئوها، عناوین، تصاویر و توصیفات ویدئویی را ارتقا ببخشند.

    ساخت ویدیو برای شبکه های اجتماعی

    مسیر ایده آل برای مشتریان در شبکه های اجتماعی اینست که بتوانند از طریق جستجوگر در گوگل مطالب مورد نظر خود را پیدا کنند. برای مثال اگر شرکت شما در زمینه چاپ عکس فعالیت می کند، افراد زیادی هستند که برای پیدا کردن آلبوم های دیجیتالی و عکس های متنوع وقت زیادی را صرف می کنند. اما در یوتیوب می توانند براحتی آنچه را که میخواهند در مدت کوتاه پیدا کنند. 

    همچنین روی پلت فرم این شبکه فیلم های متنوعی برای کاربران وجود دارد. با توجه به آژانس بازاریابی Mediakix، بررسی محصولات و چگونگی رتبه بندی فیلم ها در سه شماره از دیگر امتیازات این شبکه است. 

    این خبر خوبی برای کسب و کارهای کوچک است که می خواهند با پلت فرم اطلاعات بیشتری را در مورد محصولات و خدمات خود در اختیار کاربرانشان قرار دهند. به طوری که با استفاده از ویدئو در یوتیوب می توانند تصویر بهتری از کسب و کار را در اختیار مشتریان قرار دهند و یک استراتژی مطلوب را برای بازاریابی محصولات و خدمات بکار گیرند.

    هنگام تهیه و انتشار محتواهای ویدئویی در یوتیوب باید به نکات زیر توجه داشته باشید:
    هنوز هم فیلم های کوتاه نسبت به محتواهای طولانی کشش بیشتری دارند. برای کار در یوتیوب باید فیلم های خود را به 15 دقیقه محدود کنید تا در حساب کاربری به  تایید برسند. با این حال اگر فیلمی را که تهیه کردید طولانی تر بود، می توانید آن را به چند قسمت تقسیم کنید.
    برای بهبود جلب نظر بیننده بهتر است از یک مقدمه طولانی عبور کنید و وارد مبحث اصلی استفاده کنید.

    از ژنراتورهای شرح یوتیوب برای فیلم های ساخته شده استفاده کنید تا بتوانید در زیر ویدئوها زیرنویس برای گفتگو قرار دهید.

    ساخت ویدیو برای شبکه های اجتماعی
    باید در کنار ویدئوهایی که در یوتیوب منتشر می شود توضیحات، کلمات کلیدی، عناوین و همه متا داده ها به موتورهای جستجوی این شبکه داده شود. در عین حال باید از شاخص مطالب خود در مقابل سطح علاقه جستجوگران اطمینان حاصل کنید. اگر کلمات کلیدی و عناوین غنی استفاده شود، باعث بهبود رتبه کمپین در جستجوهای یوتیوب می شود. همچنین اضافه کردن لینک وب سایت، شعار و شرح ویدئوها هم باید در یوتیوب منتشر شوند تا بینندگان براحتی اطلاعات زیادی را کسب کنند. 

    به کانال های یوتیوب باید طرح های گرافیکی اضافه کنید. تنها ارائه فیلم ها کافی نیست بلکه باید به فیلم ها هم داده هایی مرتبط با ویدئوها به موتورهای جستجو داده شود. باید در زیر ویدئو و تصاویر به کاربران خود بگویید که از طریق نتایج جستجو می توانند چه چیزهایی را کلیک کنند و به تماشا بنشینند.

     

    ویدئوها اختیاری نیستند
    ویدئوها در تمامی شبکه های اجتماعی به کسب و کارتان تعلق دارند و این موضوع همه آنهاست. صرف نظر از پلت فرم، سه نقطه فراگیر را به خاطر داشته باشید که در هنگام ایجاد محتوای ویدئو ها برای شبکه های اجتماعی مهم هستند:
    1- بهترین فیلم ها تنها در 3 ثانیه اول می توانند برای بیننده الهام بخش باشند و احساسات او را تهییج کنند.
    2- متن هایی که روی صفحه نمایش ارائه می شوند یک عنصر حیاتی برای بازاریابی ویدئوها در شبکه های اجتماعی هستند.
    3- مشاهده پاسخ های کاربران و دیدن نتایج اهمیت زیادی دارد. 

    ارسال نظر
    نام
    ایمیل
    نظر

    آژانس برندسازی «بمان»

    "Baman" branding agency

    مأموریت ما در «بمان» طراحی و توسعه‌ی وبسایت اختصاصی و حرفه‌ای است. ما در طول ۱۷ سال فعالیت در حوزه برندسازی، افتخارِ طراحی 480 وبسایت تخصصی را برای کسب‌وکارهای مختلف داشته‌ایم. ما بر این باوریم که وبسایت صرفاً یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک دفتر کار مجازی است که می‌باید هویت و احساس کسب‌وکار را به مخاطبان خود معرفی و منتقل کند.

    رزرو مشاوره