آنچه در این مقاله میخوانید

    7 نکته در مورد بازاریابی محتوایی کسب و کارهای کوچک

    7 نکته در مورد بازاریابی محتوایی کسب و کارهای کوچک

    در دنیای کسب و کار ، صاحبان کسب و کارهای کوچک همیشه به دنبال راهکارهای ارزان قیمت و مقرون به صرفه اما با تاثیرگذاری بالا جهت معرفی کالا یا خدمات خود هستند . امروزه یکی از این راهکارها ، استراتژی بازاریابی محتوایی است .

    شما با انجام فرایند اصولی و صد البته مستمر تولید محتوای منحصر به فرد از صنعت کاری خود برای طراحی سایت ، به راحتی می توانید مشتریان و مخاطبین هدف خود را به سمت کالا یا خدماتتان جذب نمایید .

    در این مقاله قصد داریم چند نکته مهم و کاربردی جهت اجرای هر چه بهتر فرایند بازاریابی محتوایی کسب و کارتان برایتان بازگو کنیم . پس با ما همراه باشید .

    1-داشتن یک تقویم تولید محتوا

    اهمیت تقویم تولید محتوا

    اگر واقعا می خواهید یک کمپین بازاریابی محتوایی موفق داشته باشید حتما باید یک تقویم تولید محتوا داشته باشید . با این کار می توانید بسیار با برنامه و اصولی این فرایند را به پیش ببرید و می توانید به صورت ماهانه آنالیز دقیقی بر روی این پروسه داشته باشید .

    با استفاده از یک تقویم تولید محتوا به راحتی متوجه می شوید در ماه چه روزهایی محتوا تولید و انتشار کرده اید یا باید بدانید؟

    -به چه موضوعاتی بیشتر پرداخته اید یا چه موضوعاتی را احتمالا از قلم انداخته اید ؟

    -آیا تولید محتوای شما در بازه های زمانی منظم انجام شده است ؟

    -کدام موضوعات شما با استقبال بیشتری از مخاطبان مواجه شده است ؟

    و پاسخ سوالات بسیار دیگری را می توانید با یک تقویم تولید محتوای خوب پاسخ دهید که به هر چه بهتر شدن این فرایند در آینده کمک بسیار زیادی خواهد کرد .

    2-کاربر هدف خود را به طور دقیق بشناسید .

    اگر ندانید برای چه کسی یا چه گروهی تولید محتوا می کنید بدون شک کمپین بازاریابی محتوایی شما با شکست روبرو خواهد شد . این یک اصل مهم و اساسی در حوزه بازاریابی است .

    -شما باید بدانید مخاطب شما چه کسی است ؟

    -جزو چه گروه سنی است ؟

    - چه تحصیلاتی دارد ؟

    -چه شغلی دارد ؟

    - چه درآمدی دارد ؟

    - چه خودرویی سوار است ؟

    -کدام مکان را برای مسافرت انتخاب می کند ؟

    - آیا علاقمند به کتاب است ؟

    - از چه شبکه های اجتماعی بیشتر استفاده می کند ؟

    -در چه ساعتهایی در این شبکه های اجتماعی فعال است ؟

    شناخت دقیق کاربر هدف

    و صدها سوال دیگر . تا می توانید سوالات بهتری مطرح کنید و برای پاسخ دادن به آنها حتما زمان بگذارید و بیشتر و بیشتر مخاطبین خود را بشناسید . هر چقدر زمان و هزینه برای این بخش از فرایند بازاریابی خود بگذارید تاثیر شگفت انگیز آن را به وضوح خواهید دید .

    بسیاری از کمپانی های بزرگ برای شناسایی علایق و روحیات مخاطبین خود ، زمان و هزینه های هنگفتی می کنند تا به شناخت دقیقی از کاربران هدف خود برسند . تا حدی که برخی کمپانی ها عروسک مشتری خود را طراحی می کنند و به کلیه پرسنل شرکت به خصوص تیم فروش معرفی می کنند تا دقیقا بدانند به چه کسی باید محصولات یا خدماتشان را بفروشند و استراتژی های قوی بازاریابی شرکت را بر مبنای این کاراکتر شخصیتی طراحی و تدوین می کنند . در نظر داشته باشید این بخش از فرایند بازاریابی شما ، بسیار زمان بر هست پس حوصله داشته باشید !!!

    3-درباره موضوع محتوایی خود تحقیق و بررسی کنید

    یکی دیگر از مهمترین نکاتی که باید در بازاریابی محتوایی حتما به آن توجه کنید ، تحقیق و بررسی در خصوص موضوعات مورد علاقه کاربران و مخاطبانتان است . نکته ای که باید در تولید محتوای کاربرپسند و منحصر به فرد توجه داشته باشید این است که حتما باید به سوالات و دغدغه های مخاطبین خود در قالب مقالات با موضوعات مختلف پاسخ دهید .

    در مورد راهنمای خرید کالای خود بنویسید . نحوه استفاده از کالای خریداری شده خود. خدمات پس از فروش و نحوه کاری و خدماتی که ارائه می دهید بتویسید. باید حتما این دغدغه را داشته باشید تا مخاطبین شما در حوزه کاری شما به اطلاعات خوبی دست پیدا کنند . در ارائه اطلاعات و دانش افزایش مخاطبین خود خساست به خرج ندهید .

    می توانید سیستمی را طراحی کنید که تیم فروش ،خود سوالات یا دغدغه های مخاطبین رو شناسایی و در جایی مکتوب کنند و در انتهای هر ماه به شما ارائه دهند و شما به این سوالات در قالب یک محتوای خوب پاسخ دهید و در وب سایت شرکت منتشر نمایید .

    می توانید در شبکه های اجتماعی با مخاطبین خود صحبت کنید و به سوالات و دغدغه های آنها پی ببرید ، از برندهای بزرگ و شرکت های بزرگ ایده بگیرید ، به انجمن ها و یا تالارهای گفتگو که امروزه در وب فارسی تعداد بسیار زیادی دارند بروید و در بخش مربوط به صنعت خود سوالات و دغدغه های مشتریان و مخاطبین احتمالی خود را مطالعه نمایید .

    4-استفاده از تصاویر :

    در محتوای تولید شده حتما یک یا چند تصویر استفاده کنید . ایجاد محتوا به همراه تصاویر یا المان های بصری به جذابیت و مخاطب پسند کردن محتوای شما کمک شایانی خواهد کرد .

    امروزه اینفوگرافیک ها جایگاه ویژه ای برای درک بهتر مفاهیم پیدا کرده است . سعی کنید در صورت امکان از آن ها استفاده کنید . حتی می توانید برخی از پارگراف های متنی خودتون را با تصاویر بهتر و قابل درک از کالا یا خدمات خود جایگزین نمایید .

    5-استفاده از ویدئو :

    بازاریابی محتوایی کسب و کارهای کوچک

    محتوای ویدئویی یا ویدئو بلاگ ها یکی از قدرتمندترین راههای تولید محتوای کاربرپسند هستند . وقتی یک پیام یا محتوا را از طریق حواس های چندگانه به مخاطبین خود انتقال می دهید اثرگذاری فوق العاده قوی تری خواهد داشت و حس بسیار بهتری از برند خود در ذهن کاربرانتان ایجاد خواهید کرد .

    شما اصلا نیاز به استودیو و تجهیزات پیشرفته برای ضبط ویدئو ندارید ، می توانید حتی با گوشی هوشمند خود در پشت میز کاری خودتان یک نکته یا ترفند آموزشی را در مدت زمان 2 الی 4 دقیقه به مخاطبین خود آموزش دهید .

    6-انتشار Case Study ها :

    از انواع تولید محتوای کاربرپسند برای کسب و کارهای کوچک ، انتشار مطالعه موردی یا همان Case Study ها می باشند . بدون شک تولید این سبک از محتوا می تواند به دغدغه ها و یا سوال های ذهنی احتمالی مخاطبین شما پاسخ خوبی بدهد .

    بازاریابی محتوایی کسب و کارهای کوچک

    بسیاری از مشتریان به شرکت های کوچک اعتمادی مشابه برندهای بزرگ را ندارند و این مورد می تواند به تنهایی اعتماد سازی بسیار خوبی در نزد مشتریان و مخاطبین احتمالی آینده شما ایجاد نماید .

    در case study ها شما به خوبی نشان می دهید که چگونه و از طریق چه فرایندی توانستید مشکلات مشتریان قبلی خود را در چه مدت زمان و با چه شیوه موثری مرتفع نمایید .

    در حقیقت شما این شانس را خواهید داشت که تا نحوه کار منحصر به فردی که برای مشتریان قبلی خود انجام داده اید را با بیانی ساده اما گیرا به اطلاع مشتریان آینده خود برسانید .

    7 – ساخت یک دایره المعارف :

    دایره المعارف هم یکی از تکنیک های خوب جهت تولید محتوای کاربرپسند برای کسب و کارهای کوچک است که کمتر استفاده شده است . شما می توانید یک دانشنامه آنلاین از واژگان مرتبط با صنعت خود بر روی وب سایت شرکتتان ایجاد نمایید .

    در حقیقت شما با آموزش لغات و اصطلاحات تخصصی صنعت خود به کاربران و مخاطبین خود ، در جهت دانش افزایی آنها گامی مهم برمی دارید و این امر یکی از مهمترین مزایای اساسی بازاریابی محتوایی است .

    همچنین ساخت یک دایره المعارف می تواند برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) وب سایت شما کمک بسیار زیادی کند تا شما در لغات و اصطلاحات تخصصی صنعت خود به صفحات اولیه این موتور جستجو ها بیایید و کاربران بیشتری به سمت سایت خود هدایت کنید.

    ارسال نظر
    نام
    ایمیل
    نظر
    زهرا رجایی
    1400/09/15 23:37

    سلام آیا تو بازاریابی محتوا تعداد محتوا اهمیت بیشتری داره یا کیفیت؟ منظورم اینکه بیشتر رو حجم محتوا وقت بذارم بهتره یا بیشتر به کیفیت محتوا توجه کنم؟ و اینکه بازاریابی محتوا زیرمجموعه سئو هست؟

    مدیر ارشد
    1400/09/16 11:20
    پاسخ به:زهرا رجایی

    درود بر شما،محتوای با کیفیت همیشه حرف اول رو میزنه فراموش نکنید محتوا کاربر پسند گوگل پسند هم هست.بله.

    آژانس برندسازی «بمان»

    "Baman" branding agency

    مأموریت ما در «بمان» طراحی و توسعه‌ی وبسایت اختصاصی و حرفه‌ای است. ما در طول ۱۷ سال فعالیت در حوزه برندسازی، افتخارِ طراحی 480 وبسایت تخصصی را برای کسب‌وکارهای مختلف داشته‌ایم. ما بر این باوریم که وبسایت صرفاً یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک دفتر کار مجازی است که می‌باید هویت و احساس کسب‌وکار را به مخاطبان خود معرفی و منتقل کند.

    رزرو مشاوره