آنچه در این مقاله میخوانید

    چاپ سه بعدی چیست؟

    چاپ سه بعدی چیست؟

    درک این واقعیت مهم است که عنوان " چاپ سه بعدی " می تواند به عنوان یک اصطلاح جمعی که توانایی چاپ اشیاء سه بعدی را دارد، در نظر گرفته شود.

    رابطه با چاپ سه بعدی ارائه دهند.

    چاپ 3 بعدی از سال 1980 به صورت گسترده ای افزایش یافت ( که در مقایسه با این دوره اطلاعات محدودتری را تشکیل می داد). با این حال واقعیتی که وجود دارد این است که بیشتر اطلاعات ثبت شده (اختراع شده) وابسته به این تکنولوژی، مرتبط با این دوران است.

    چاپ با پرینتر 3 بعدی

    این نشان دهنده ی این واقعیت است که این تکنولوژی اشکال مختلفی را در طی دوره های متفاوت به خود دیده است و کار وتلاش آینده می تواند اشکال مختلف و متنوعی تری از این تکنولوژی را با توجه به این اطلاعات در اختیار همگان قرار دهد.

    در بین کشورهای مطرح در این زمینه، انگلستان به عنوان کشوری دارای تخصص در نظر گرفته نمی شود و تنها بستر مناسبی برای اختراع می باشد. بیشتر متقاضیان را کشورهای آمریکایی تشکیل می دهند.

    اگرچه بسیاری از مخترعان این صنعت آمریکایی نیستند، ولی بیشتر اختراعات در این مکان به ثبت می رسد و این مسئله آشکارا دیده می شود که بیشتر متقاضیان سطح بالا تمایل به ثبت اطلاعات خود در این مکان دارند و در چنین فضایی ، متقاضیان جدید با منبعی جدیدتر موجب برکناری یا رد ثبت های قدیمی تر می شوند.

    دلایل افزایش توجه و علاقه به چاپ 3 بعدی

    دلایلی برای افزایش توجه و علاقه به این بخش از تکنولوژی وجود دارد که از این دلایل می توان به گسترش تعداد مقالات علمی و افزایش استفاده از کلمه " چاپ سه بعدی" در سرچ های اینترنتی، نام برد.

    از سال 2000 به بعد با وجود اثرات بالقوه رکودهای اقتصادی ، می توان بیشترین حجم افزایش توجه را به این موضوع دید. یکی از نمایندگی های این حوزه، میزان استقبال و علاقه کاربران به این تکنولوژی را از طریق نموداری نشان داده است، که آماری از تعداد جستجوهای کاربران از طریق گوگل در وب سایت های مختلف در طول زمان های متمادی است.

    علاقه و استقبال رسانه های اخیر ممکن است ناشی از این تصور باشد که یک نام تجاری جدید پا به عرصه گذاشته است، درحالی که به طور کلی اینگونه نیست.

    تکنولوژی که چاپ سه بعدی را پشتیبانی می کند جدید نیست بلکه اصطلاحی بیش از یک اصطلاح جمعی است که شامل تعداد متفاوتی از تکنولوژی های شناخته شده در این حوزه می باشد.

    چاپ سه بعدی با قالب های معمولی یا تولیدات گچی متفاوت است. یک تصویر دیجیتالی در برنامه CAD (طراحی به کمک کامپیوتر) شکل می گیرد و لایه های شیی مورد نظر با مخلوطی از جوهر و مواد افزودنی از جمله پلاستیک یا فلز و خاک رس هاس مخصوص چاپ می شود، که انتخاب این مواد به محصول نهایی بستگی دارد.

    این روش کارآمد تر از روش های قدیمی است، چون با استفاده از این روش مواد زائد کمتری به نسبت قالب خود تولید می کند، در نتیجه این تکنولوژی نگرانی های مربوط به مسائل زیست محیطی و تاثیرات کلی آن بر محیط اطراف را برطرف کرده وحضوری رضایت بخش خواهد داشت.

    چاپ 3 بعدی چیست

    توانایی چاپ اشیاء درخواستی ، چگونه و کجا ساخته شدن و همچنین نوع امکانات مورد نیاز را تغییر می دهد، که این امر موجب گسترده شدن تولیدات انبوه به مناطق مختلف می شود.

    این پتانسیل منجر به توسعه های کوچکترو همچنین موجب متوسط شدن میزان توسعه دهندگان و سرمایه گذاران و در نهایت مقرون به صرفه تر شدن هزینه های چاپ سه بعدی می گردد.

    ولی به هرحال هزینه ی مواد افزودنی ضروری این چاپ مثل تیتانیوم بالاست و همینطور آشنایی حدودی با برنامه CAD لازم می باشد.

    سایت Amazon چاپگرهای سه بعدی به همراه خدمات پس از فروش این دستگاه دراختیار متقاضیان قرار داده است و همینطور Ebay به تازگی سرویسی راه اندازی کرده است که به آن Extea (دقیق) گفته می شود که از طریق این سرویس به کاربر اجازه داده می شود تا به وسیله ی تلفن همراه خود یک دستگاه چاپگر سه بعدی سفارش دهد.

    یکی از کمپانی های آمریکایی به نام Maker Bot که با شرکت Stratsys In August 3 تلفیق شده است، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اصلی چاپگرهای سه بعدی می باشند. مدیرعامل این شرکت خود را با عنوان " آغازگر انقلاب صنعتی آینده" معرفی و توصیف کرده است.

    در انگلستان و آمریکا به تازگی آزمایشگاه هایی در حال راه اندازی می باشد که هدف از آن فعال سازی سازندگان با اجرا و تست ایده های خود می باشد.

    شرکت مایکروسافت تکنولوژی به اسم Infra Structs توسعه داده است، که درواقع تگ هایی است که درون اشیاء سه بعدی چاپ شده تعبیه می شود که در واقع اطلاعات ذخیره شده در این تگ ها برای اسکنرها به کار می رود، مانند کاربرد بارکد های قیمت. بااین حال گزینه ای برای مخفی نگه داشتن اطلاعات کد گذاری شده برای اهداف اطلاعاتی پیچیده تر در این سیستم تعبیه شده است.

    با توانایی ساخت انواع پروتز و ایمپلنت هایی که به طور خاص برای هر بیمار طراحی و ساخته می شود چاپ سه بعدی به طور قطع تاثیر مفیدی در صنعت لوازم بهداشتی و درمانی خواهد گذاشت. این امر به وسیله ی اسکنرهای CT یا MRT انجام می پذیرد.

    از دیگر موارد استفاده ی چاپ سه بعدی :

    برخی از تولیدکنندگان اسباب بازی از این چاپ به عنوان روشی کارآمدتر در خط تولید خود استفاده کرده اند. و همینطور برخی تولیدکنندگان خودرو در حال بررسی این روش برای ساخت بعضی از قطعات می باشند.

    پرینتر های 3 بعدی

    حتی صنعت هوافضا در حال تولید بخشی از قطعات موتور هواپیما می باشند که منجر به سبک تر شدن آن شده و در نهایت صرفه جویی در هزینه سوخت را به همراه خواهد داشت.

    کفش های ساخته شده توسط این تکنولوژی سبک تر و انعطاف پذیر تر خواهد بود و این مزیت، عملکرد ورزشکار را به نسبت زیادی بالاتر خواهد برد.

    اخیرا ناسا (NSA) علاقه مند به تولید مواد خوراکی برای فضانوردان به وسیله ی این روش بوده است. آن ها پیتزا را به عنوان غذایی که به خاطر لایه لایه بودن توانایی چاپ در چاپگرهای سه بعدی را دارد، در نظر گرفته اند.

    ناسا در نظر دارد در سال آینده دستگاه چاپگر سه بعدی را به فضا بفرستد تا فضانوردان مواد و ابزار و تجهیزات اولیه خود را تامین کنند.

    بررسی کلی چشم اندازهای مرتبط با این تکنولوژی نشان از این دارد که بهترین منفعت موجود در این تکنولوژی شامل برنامه های کاربردی پزشکی و ساخت الکترود می باشد.

    این چاپگرهای درحال حاضر به کندی فعالیت می کنند، به طوری که این تصور وجود دارد که برای تولیدات انبوه همچنان از روش و متودهای قدیمی استفاده خواهد شد. با این حال هنوز موارد خاص تری برای درخواست و استفاده از این چاپ وجود دارد که بتوان این چاپ را در بین دیگر تکنولوژی ها حائز اهمیت دانست.

    حال این سوال پیش می آید که آینده چه اتفاقی را رقم خواهد زد؟ گام بعدی چاپ 4 بعدی خواهد بود که به وسیله ی این نوع چاپگرها، آیتم های سه بعدی حاوی ملکول های قابل برنامه ریزی بوده و بسته به نوع برنامه نویسی آن تغییر و تکامل خواهند داشت.

    مترجم: فرشته حدادپور

    مقالات مرتبط
    ارسال نظر
    نام
    ایمیل
    نظر

    آژانس برندسازی «بمان»

    "Baman" branding agency

    مأموریت ما در «بمان» طراحی و توسعه‌ی وبسایت اختصاصی و حرفه‌ای است. ما در طول ۱۷ سال فعالیت در حوزه برندسازی، افتخارِ طراحی 480 وبسایت تخصصی را برای کسب‌وکارهای مختلف داشته‌ایم. ما بر این باوریم که وبسایت صرفاً یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک دفتر کار مجازی است که می‌باید هویت و احساس کسب‌وکار را به مخاطبان خود معرفی و منتقل کند.

    رزرو مشاوره