مامی شرکتها و کسبوکارهای آنلاین، به دنبال افزایش بازدیدکننده و در نتیجه سود فروش خود هستند. اما امروزه با تغییر مداوم موتورهای جستوجو، هیچ کدام از روشهای قدیمی سئو وب سایت به درستی کار نمیکنند و اغلب وقت و انرژی صاحبین سایتهای شرکتی را هدر میدهند.
برای سئو سایت شرکتی به صورت حرفه ای میتوانید از متخصصین سئو وبکده کمک بگیرید. شماره تماس : 41185-021
شرکتهای بسیاری به دلیل استفاده از استراتژیهای قدیمی و به روز نبودن دچار ضررهای کلان و حتی ورشکستگی شدهاند. همین موضوع ما را بر آن داشته است تا به معرفی جدیدترین روشهای سئو سایت شرکتی بپردازیم.
اگرشما هم صاحب یک سایت شرکتی هستید یا اخیرا تصمیم گرفتهاید که وبسایت خود را راهاندازی کنید، با مطالعهی مطلب امروز، با جدیدترین متدهای افزایش رتبهبندی در گوگل آشنا شوید.
بهینه سازی سایت شرکتی به چه معنی است؟
سئو یا بهینه سازی سایت شرکتی برای موتورهای جستوجو، یکی از استراتژیهای بسیار پرقدرت برای افزایش امتیاز وبسایتها در دنیای امروزی است. وبسایتها در این روش با رعایت قوانین سئو، امتیاز خود را نزد موتورهای جستوجوگری همچون گوگل افزایش میدهند و به این ترتیب میتوانند در هر جستوجوی مرتبط با حوزهی فعالیت خود، در صدر فهرست نتایج حاضر شوند.
سئو برای رشد و بالا آمدن هر نوع وبسایتی، راهکاری کارآمد در آستین دارد که یکی از آن وبسایتها، سایتهای شرکتی هستند. از آنجا که سایتهای شرکتی یا تجاری، اغلب به دنبال افزایش فروش و سود نهایی شرکت هستند، بهینه سازی سایت شرکتی به نحوی انجام میشود که بیشترین میزان ترافیک ارگانیک و مشتری را به سمت خود جذب کنند.
به زبان سادهتر، بهینه سازی سایت شرکتی، نوعی بهینهسازی برای موتورهای جستوجو است که مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار شما هدایت میکند و منجر به افزایش فروش سایت شرکتی شما میشود.
سئو سایت شرکتی شامل چه بخش هایی است؟
حال که با مفهوم کلی سئو سایت شرکتی آشنا شدیم، بیایید نگاهی به ساختار این استراتژی کارآمد بیندازیم.
ساختار اصلی سئو تقریبا برای تمامی سایتها یکسان است. درواقع سئو از ۳ بخش اصلی تشکیل شده است که سایر استراتژیها و قوانین افزایش امتیاز سایت را در خود جای دادهاند. این سه بخش عبارتنداز:
- On-page SEO سایت شرکتی: سئوی داخلی که با نامهای on-page SEO یا on-site SEO نیز شناخته میشود، یکی از بخشهای اصلی سئو سایت شرکتی شماست که تماما بر بهینهسازی محتویات سایت تمرکز دارد.
استراتژیهای این بخش شامل پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با هر مطلب، تولید محتوای باکیفیت و بهینه، تگ عناوین مناسب، تولید لینکهای داخلی و بهینهسازی تمامی عوامل داخلی صفحهی شما میشود. درواقع سئوی داخلی محتوای وبسایت شما را بهطور کامل دگرگون و نونوار میکند تا برای موتورهای جستوجو و مخاطبین جذاب بهنظر برسد.
- Off-page SEO سایت شرکتی: سئوی خارجی یا off-page SEO در نگاه اول نقطهی مقابل سئوی داخلی به نظر میرسد. اما در واقع این تاکتیک از سئو یکی از بهترین مکملهای سئوی داخلی سایت است که به بهینهسازی تمامی عوامل خارجی مرتبط با سایت شما میپردازد و زمینه را برای ارتقا جایگاه شما فراهم میآورد.
تولید نام تجاری، ساخت لینکهای خارجی، بازاریابی محتوا، حضور در شبکههای اجتماعی، تولید پادکست و ... همگی جزو راهکارهایی هستند که در هنگام بهینهسازی خارجی سایت شما مورد استفاده قرار میگیرند. به بیان بهتر، هر تغییری که در خارج از سایت شما انجام میشود و منجر به بالا رفتن اعتبار آن میگردد، سئوی خارجی سایت نام دارد.
- Technical SEO برای وب سایت شرکتی: سئوی فنی یا Technical SEO یکی دیگر از بخشهای اصلی و مهم سئو سایت شرکتی است. با اینکه بهطور سنتی این بخش از سئو، مسئول اصل بهینهسازی محتویات سایت برای شناسایی و بایگانی شدن توسط موتورهای جستوجو شناخته میشود اما باید بگوییم که سرعت بارگزاری سایت، متناسبسازی کلمات کلیدی، ساختارمند شدن دادهها، سازگاری سایت با پلتفرمهای گوناگون، تولید نقشهی سایت و تمامی موارد فنی از این دست بر عهدهی سئوی فنی سایت قرار دارد.
با اینکه برخی این بخش از سئو را زیرمجموعهی سئوی داخلی صفحه میدانند، اما گستردگی و اهمیت آن به حدی است که باید بهصورت یک شاخهي جداگانه بررسی شود.
چگونه برای یک سایت شرکتی ترافیک ارگانیک بگیریم؟
دستیابی به ترافیک ارگانیک بالا یکی از بزرگترین اهداف سایتهای شرکتی است که میتواند موفقیت فروش شرکت را تضمین نمایند. اما پیش از اینکه به جزئیات این موضوع بپردازیم بیایید با مفهوم ترافیک ارگانیک آشنا شویم.
ترافیک ارگانیک چیست؟
هنگامی که کاربران به دنبال موضوعی خاص موتورهایی همچون گوگل را جستوجو میکنند، اغلب با صفحهای از نتایج روبهرو میشوند که دو یا چند مورد اول آن تبلیغاتی و سایرین نتایج عادی هستند. وبسایتهایی که در دستهی نتایج غیرتبلیغاتی قرار میگیرند، سایتهایی هستند که با سئوی موفق به صدر فهرست نتایج راه یافتهاند.
هنگامی که مخاطبین بر حسب نیاز خود روی لینک سایت غیرتبلیغاتی کلیک میکنند، ترافیک ایجاد شده در سایت افزایش پیدا میکند و به بیان دیگر بازدید پیج بالا میرود. این بازدید که بهصورت کاملا طبیعی و بدون پرداخت هزینههای تبلیغاتی به موتورهای جستوجو انجام شده است، ترافیک ارگانیک نام دارد و یکی از ارزشمندترین فاکتورها برای افزایش مشتریان است.
جدیدترین متدهای جذب ترافیک ارگانیک برای سایت شرکتی
تا چندین سال پیش، جذب ترافیک ارگانیک کار چندان سختی نبود. حتی صاحبین وبسایتها میتوانستند با چند ترفند ساده موتورهای جستوجو را گول بزنند و ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهند. با گذشت زمان و هوشمندتر شدن موتورهای جستوجو، گول زدن آنها نیز سختتر و تقریبا ناممکن شده است.
حتی در برخی موارد این پیشرفت به حدی بوده است که روشهای قدیمی سئو نیز روی آن تاثیرگذار نیست و وبسایتها برای بقا در این فضای بیرحم نیازمند بهروزرسانی ترفندهای سئوی خود هستند.
اما جای نگرانی نیست! چرا که ترفندهای جدید چندان سخت و دور از ذهن نیستند، کافی است راهکارهای زیر را به خاطر بسپارید تا یک سئو سایت شرکتی موفق داشته باشید.
- ورژن موبایلی سایت خود را در اولویت قرار دهید: در اواخر ۲۰۱۶، برای اولین بار تعداد کاربرانی که از طریق موبایل در اینترنت جستوجو میکردند از تعداد کاربران دسکتاپ پیشی گرفت. با افزایش کاربرد موبایلها در اینترنتگردی پشبینی میشود که تا سال ۲۰۲۵ تقریبا ۷۶.۵٪ از کاربران کارهای اینترنتی خود را از طریق موبایلهایشان انجام بدهند.
از همین رو، گوگل نیز سیستم بایگانی موبایلی خود را راهاندازی کرد تا بتواند جستوجوهای انجام شده از طریق موبایل را در دستهبندی مخصوص به خود ذخیره کند. این یعنی شما باید در کنار ورژن دسکتاپ، ورژن موبایل سایت خود را نیز راهاندازی کنید تا کاربران بتوانند راحتتر از آن استفاده کنند. این کار به سایت شرکتی شما کمک میکند تا در بایگانی موبایلی گوگل نیز قرار بگیرد و امتیاز خود را در موتورهای جستوجو افزایش دهد.
- سرعت بارگذاری سایتتان را افزایش دهید: تقریبا صاحبین تمامی سایتهای شرکتی به اهمیت سرعت بارگذاری سایت آگاه هستند. هرچه سرعت لود شدن صفحهی شما بالاتر باشد، کاربران تجربهی بهتری از کار با سایت شما کسب خواهند کرد.
قطعا سایتهای کاربرمحور و پرسرعت موجب جذب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان جدید یا بازگشت بازدیدکنندگان قدیمی خواهند شد و همین امر ترافیک ارگانیک بیشتری را به سمت سایت شرکتی شما روانه خواهد کرد. در کنار اینها سرعت بالاتر سایتها یکی از فاکتورهای امتیازبندی موتورهای جستوجو است که باعث میشود سایت شما در چشم موتورهایی همچون گوگل از اعتبار بیشتری برخوردار باشد.
- محتوای ویدئویی بیشتری تولید کنید: با اضافه شدن قابلیت استوری به شبکههای مجازی و افزایش میزان استفاده از تلفنهای هوشمند، توجه به محتوای ویدئویی نیز به شکل ویژهای افزایش پیدا کرد.
به نحوی که ۸۳٪ از بازاریابان محتوا پیشنهاد میدهند که برای جذب مخاطبین بیشتر باید از محتوای ویدئویی بیشتری استفاده کنید و این محتوا را به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی استراتژی بازاریابی سئوی خود در نظر بگیرید. محتوای ویدئوی جذابیت بصری بیشتری دارد و می تواند نرخ ماندگاری بازدیدکننده در صفحه را افزایش دهد. پس چرا که نه؟ زودتر دست به کار شوید و ویدئوی بیشتری برای سایتتان بسازید.
- امتیاز خود را در جستوجوی صوتی افزایش دهید: جستوجوی صوتی یکی از ویژگیهای مهمی است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. تحقیقات نشان دادهاند که تا پایان ۲۰۲۰ نیمی از جستوجوها به صورت صوتی انجام خواهند شد.
به دلیل توجه روزافزون کاربران به جستوجوی صوتی، گوگل نیز توجه خاصی به این ویژگی نشان داده است و بهینهسازی سایت برای قرارگیری در لیست جستوجوهای صوتی میتواند تاثیر به سزایی در افزایش امتیازبندی سایت شما از نظر گوگل داشته باشد.
به این منظور کافی است سایت شما با پلتفرمهای گوناگون سازگار باشد، محتوای آن به زبان و سبک جستوجوی کاربران نوشته شده باشد و همچنین کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای سایت با کلمات کلیدی موجود در بایگانی جستوجوهای صوتی هماهنگی داشته باشد.
- الگوی کلی سایتتان را اصلاح کنید: با اینکه در سالهای اخیر رویکرد موتورهای جستوجو به ویژه گوگل در شناخت و بایگانی موضوعات، تغییرات چشمگیری داشته است، اما محتوای متنی همواره یکی از مهمترین فاکتورهای گوگل برای دریافت امتیاز بالاتر است.
تنها چیزی که در این مورد دستخوش تغییرات شده است، نحوهی شناسایی و بایگانی اطلاعات است. به همین دلیل اصلاح الگوی کلی سایت، بازنگری محتوای تولید شده، تطبیق کلمات کلیدی و نوشتن اسنیپتهای قوی کمک بسیار زیادی در افزایش امتیاز سایت در موتورهای جستوجو دارد و میتواند ترافیک ارگانیک بیشتری را برای شما به ازمغان بیاورد.
- توجه بیشتری به سئوی محلی داشته باشید: از نظر بیشتر متخصصین سئو، سئوی محلی و منطقهای در سالهای آتی از اهمیت ویژهای برخودار خواهد شد. تا امروز حدود ۴۶٪ از کل جستوجوهای گوگل به جستارهای محلی و منطقهای اختصاص داشت.
طبق بررسیهای مجلهی فوربز، ۹۵٪ از کاربران تلفنهای هوشمند، از گوشی خود برای انجام جستوجوهایی درمورد مشاغل یا خدمات موجود در محل زندگی خود استفاده میکنند. بنابراین توجه به سئوی محلی یکی از نکات حائز اهمیت در جذب ترافیک ارگانیک است.
اصول سئو سایت شرکتی
سئو سایت شرکتی نیز همچون بسیاری از استراتژیهای مورداستفاده در کسبوکارها دارای اصول مشخصی است که رعایت آنها میتواند کمک خوبی برای بهبود وضعیت سایت در فهرست جستوجوهای گوگل باشد.
اصول سئو سایت شرکتی مجموعهای از استراتژیهای سئو است که در بخشهای گوناگون سئوی سایت شما اعمال میشوند. به طور کلی سئوی سایت شرکتی دارای ۷ اصل اساسی است که میتوان با اعمال متفاوت هر یک به بهترین استراتژی برای سئو سایت دست پیدا کرد. این ۷ اصل عبارتند از:
- تحقیق و ادغام کلمات کلیدی
- تمرکز بر بهبود تجربهی کاربری
- بهینهسازی تگ عناوین
- بهینهسازی دادههای متا
- انتشار محتوای ارزشمند
- انتخاب تگ برای تصاویر
- استفاده از لینک داخلی
هرگز نباید فراموش کنید که هدف اصلی سایتهای شرکتی جذب ترافیک و تبدیل آن به مشتریان یا اعضای بالقوه است. بنابراین باید از تمامی اصول سئو سایت شرکتی در این زمینه کمک بگیرید. معمولا کسبوکارها، میتوانند با کمک ترکیب زیر بهترین استراتژی سئو را برای سایت شرکتی خود اعمال کنند و به هدف نهایی خود، یعنی دستیابی به مشتریان بالقوه برسند.
- جذب کاربران باکیفیت از طریق کلمات کلیدی طولانی (long-tail keywords): با تغییر رویکرد گوگل نسبت به کلمات کلیدی، دیگر کلمات کوتاه و اساسی توجه موتورهای جستوجو را به خود جلب نمیکنند. بلکه عبارات طولانیتر جای آنها را در بایگانی گوگل پر کردهاند.
درواقع این کلمات کلیدی طولانی شباهت بیشتری به الگوی جستوجوی کاربران دارند. برای مثال اگر به جای کلمهی کلیدی «تشک برقی» از عبارت «بهترین تشک برقی زیر ۱۰۰هزار تومن» استفاده کنید، به احتمال بیشتری در صدر جستوجوهای گوگل قرار خواهید گرفت.
- بهینهسازی دادههای متا با کمک کلمات کلیدی کارآمد: دادههای متا، اطلاعاتی هستند که برای معرفی سایت یا صفحهای خاص در هدر قرار میگیرند و به هیچ عنوان در محتوای اصلی سایت دیده نمیشوند.
این اطلاعات برای قرار گرفتن دقیقتر در بایگانی گوگل مورد استفاده قرار میگیرند و شامل تگ عنوان، توضیحات متا و کلمات کلیدی متا هستند. این اطلاعات در فهرست جستوجوها برای مخاطبین به نمایش در میآیند و هرچه کاملتر و خلاقانهتر باشند بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت شما روانه میکنند.
- بهینهسازی و دستهبندی صحیح صفحات سایت: هر صفحه از سایت شرکتی شما دارای اهمیت است. اما صفحاتی هستند که در افزایش مخاطب و فروش نقش اصلی را ایفا میکنند. صفحاتی همچون صفحات محصول، صفحات خدمات، صفحهی معرفی شرکت، بخش اطلاعات تماس، صفحهی سوالات متداول و... .
در کنار این صفحات، صفحات محتوا وجود دارند که اطلاعات جامعتر و بیشتری را در اختیار مخاطبین قرار میدهند. وجود نظم در این صفحات و دستهبندی آنها به نحوی که پیدا کردنشان برای کاربر ساده باشد نکتهای است که هر سایت شرکتی موفقی باید به آن توجه کند.
کاربرانی که با صفحات شلوغ و گیج کننده مواجه میشوند هرگز به آن سایت باز نمیگردند. بنابراین ضروری است که برای صفحات و مطالب خود از لینک داخلی، و تگهای صحیح و دقیق عنوان و تصویر استفاده کنید.
- آنالیز رقبا و کشف کلمات کلیدی کارآمد آنها: دنیای سئو سایت شرکتی، دنیای رقابتهای تنگاتنگ است. کافی است لحظهای از رقبای خود غافل شوید تا رشتهی امور از دستتان خارج شود.
یکی از استراتژیهای ضروری برای موفقیت سئو، بررسی و آنالیز مداوم سایتهای رقیب است. شما میتوانید با آنالیز جز به جز سایت رقبا به اطلاعات بسیار جامعی دست پیدا کنید که برای پیشی گرفتن به آنها نیاز دارید. پیدا کردن کلمات کلیدی موفق آنها، لینکها، رتبهبندی آنها در فهرست جست و جو و همچنین قیمتها و روشهای بازاریابی آنها ایدههای بسیاری در اختیارتان خواهد گذاشت.
- تولید صفحات محلی برای کاربران محلی: همانطور که پیش از این اشاره کردیم، بیشتر کاربران اینترنت در موتورهای جستوجو به دنبال حرفهها و خدمات محلی خود میگردند. بهترین استراتژی برای سئو سایت شرکتی داشتن صفحات مجزا برای هر شهر یا کشور است.
به این ترتیب کاربران با جستوجوی محصول یا خدمات مورد نظر در محل زندگی خود، از طریق گوگل به سمت سایت شما هدایت میشوند. هرچه تجربهی کاربری مخاطبین از سایتی بهتر باشد، بیشتر به آن سر خواهند زد.
- استفاده از تکنیک آسمان خراش برای تولید محتوایی بیبدیل: این تکنیک که توسط برین دین (Brian Dean) پایهگذار وبسایت Backlinko.com ابداع شده است، به شما اجازه میدهد محتوای بیبدیل تولید کنید و از طریق آن سئو سایت شرکتی خود را به بهتین شکل ممکن انجام دهید.
برای تولید محتوا به سبک آسمان خراش کافی است ۱- محتوای مناسب سایت خود را در بین نوشتههای رقبا پیدا کنید، ۲- محتوایی به مراتب بهتر و کاملتر از رقبا تولید کنید و ۳- آن را به دست مخاطبان بالقوهی خود برسانید.
با این روش افراد پس از جستوجو در گوگل و برخورد با سایتهایی که محتوای مورد نظرشان را به طور دقیق و کامل ارائه نمیدهد، محتوای شما را ارزشمند و قابل پخش به حساب میآورند و آن را با کمال میل نشر میدهند. به این ترتیب سایت شما بیش از پیش دیده خواهد شد.
KEYWORD REASEARCH برای سئو سایت شرکتی
در طول این مقاله بارها به کلمهی کلیدی و نقش موثر آن در سئو سایت شرکتی اشاره کردیم. اما چگونه میتوانیم از میان میلیاردها کلمه و عبارت، مناسبترین کلمات کلیدی را برای سایت خود پیدا کنیم که بیشترین بازده را برای کسبوکارمان داشته باشند؟
جواب این سوال تحقیق درمورد کلیدواژها یا همان Keyword research است. Keyword researchبرای افرادی که با فرآیند آن آشنایی ندارند، میتواند پروسهای خستهکننده و طاقتفرسا باشد، اما واقعیت این است که اگر مراحل این فرآیند را بهصورت قدم به قدم بشناسید، طی کردن آن چندان سخت نخواد بود:
- فهرستی از عناوین مهم و مرتبط با حوزهی کاری خود تهیه کنید: برای شروع فرآیند، شما به چند عنوان برای سایت شرکتی خود نیاز دارید. ۵ تا ۱۰ عنوان مرتبط به کسبو کارتان را که دوست دارید براساس آنها رتبهبندی شوید انتخاب کنید. این عناوین در ادامه به شما کمک میکنند تا به کلمات کلیدی مرتبط با حوزهی کاریتان دست پیدا کنید.
- برای هر یک از این عناوین از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید: حال که عناوین خود را انتخاب کردید، نوبت به پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با هر یک از آنها میرسد. در اولین قدم شما باید کلماتی را انتخاب کنید که فکر میکنید در رتبهبندی نتایج گوگل تاثیرگذار هستند. این کلمات، لیست کلیدواژههای نهایی شما را تشکیل نمیدهند و صرفا مجموعهای از حدسیاتی هستند که درمورد جستوجوی مخاطبینتان دارید.
- به تاثیر قصد و هدف کاربران بر تحقیقات و آنالیز کلمات کلیدی آگاه باشید: همانطور که میدانید مطابقت کلمهي کلیدی شما با مساله یا محصولی که کاربر به دنبال آن میگردد، میتواند تاثیر به سزایی در افزایش رتبهی شما در میان جستوجوهای گوگل داشته باشد.
بنابراین قصد و نیت کاربران در این نقطه اهمیت پیدا میکند. اما کلمات میتوانند معانی متفاوتی به خود بگیرند و هر کاربر به شیوهی خود از کلمات متفاوتی استفاده میکند، بنابراین علم به این موضوع کمک میکند تا در انتخاب کلمهي کلیدی با دقت بیشتری عمل کنید.
- عبارات و کلمات مرتبط را نیز مورد بررسی قرار دهید: استفاده از عبارات کلیدی مرتبط که اغلب در پایینترین بخش صفحهی گوگل به شما پیشنهاد میشوند، یکی از راهکارهای خلاقانه برای بررسی کلمات کلیدی بیشتر است. پس از این بخش مهم غافل نشوید.
- از ابزارهای بررسی کلمات کلیدی به نفع خود استفاده کنید: ابزارهای آنلاین بسیاری وجود دارند که میتوانند فرآیند بررسی کلمات کلیدی شما را تسریع کنند. از این ابزارها برای پیدا کردن کلمات کلیدی بیشتر کمک بگیرید.
لینک داخلی برای وب سایت شرکتی
یکی از استراتژیهای کمکی برای سئو سایت شرکتی استفاده از لینکهای داخلی است. لینکهای داخلی، لینکهایی هستند که مخاطب را از یک پست یا صفحهی شما به صفحه یا پست دیگری در سایت شرکتتان هدایت میکنند. درواقع مخاطب با کلیک روی هر یک از این لینکها به بخش دیگری از سایت شما مراجعه میکند و از سایت خارج نمیشود. اهمیت استفاده از لینک داخلی به این دلیل است که مخاطب میتواند بدون جستوجوی زیاد به مجموعهای از صفحات و مطالب موردنیاز خود دست پیدا کند.
اهمیت دیگر این لینکها شناخته شدن راحتتر سایت شما توسط موتورهای جستوجو هستند. در صورتی که سایت شما عاری از لینک داخلی صفحات گوناگون باشد، آن صفحات توسط گوگل شناسایی نمیشوند و در نتیجه در صفحهی نتایج جستوجو به نمایش در نمیآیند. نکتهی مهمی که باید در این استراتژی مورد توجه قرار گیرد، ارتباط معنایی محتوای صفحات، رابطهی صفحات با یکدیگر و همچنین ارزش صفحات است.
لینک خارجی برای سایت شرکتی
لینکهای خارجی، لینکهایی از سایت شرکتی شما هستند که توسط وبسایتها یا صفحات دیگر روی سرورهایی غیر از سرورو شما قرار گرفتهاند. اهمیت این لینکها در سئو سایت شرکتی، افزایش اعتبار سایت و رتبهبندی آن در موتورهای جستوجو است.
هرچه سایت لینک دهنده، دارای شهرت و اعتبار بالاتری باشد، ترافیک ارگانیک بیشتری از سوی آنها به سمت سایت شما روانه میشود. همچنین رتبهبندی بالای این سایتهای معرف میتواند به مرور رتبهبندی سایت شما را نیز در فهرست جستوجوها افزایش دهد و موجب شناخته شدن هرچه بیشتر کسب و کار شما شود.
تعرفه یا هزینه سئو سایت شرکتی
هزینهی سئو سایت شرکتی تماما به نوع استراتژیهای اتخاذ شده و حوزهی فعالیت بستگی سایت دارد. فاکتورهای بسیاری روی تعرفهی سئوی سایت شرکتی تاثیرگذارند و اعمال یا حذف هر یک از این فاکتورها میتواند هزینهی نهایی شما را دستخوش تغییرات کند.
بنابراین نمیتوان یک قیمت واحد را برای سئو تمامی سایتهای شرکتی پیشنهاد داد. با این حال طبق بررسیهای انجام شده، میانگین هزینهی ماهیانه برای سایتهای شرکتی چیزی بین ۵۰۰هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان است. البته سئوی سایتها بهصورت ساعتی، پروژهای و ماهیانه انجام میشود که تعرفههای هریک بسته به موارد ذکر شده متفاوت است.
همانطور که در طول این مقاله متوجه شدید، سئو سایت شرکتی مفهوم چندان سخت و پیچیدهای نیست؛ اما پیادهسازی آن نیازمند مطالعه و بررسی همه جانبهی فضای مجازی و همچنین رویکردهای شرکت است.
بهخصوص با تغییر مداوم موتورهای جستوجو و هوشمندتر شدن آنها، لازم است تا سایت شرکتی شما نیز بهطور مداوم استراتژیهای سئوی خود را تغییر دهد و آنها را بهروز رسانی کند.
با این حال شما میتوانید با استفاده از جدیدترین متدهای سئو سایت شرکتی که در این مقاله موردبررسی قرار دادیم، بخش بزرگی از نیازهای سئویی سایت شرکتی خود را برآورده سازید. اما توصیهي ما این است که برای کسب موفقیت هرچه بیشتر در این زمینه، حتما از کمک متخصصین تولید محتوا و مشاورین سئو وبکده استفاده کنید.
:reference
www.webfx.com/internet-marketing/seo-for-a-new-website.html