در سال 2016، 96 درصد از درآمد گوگل از طریق پرداخت ها برای جستجو و تبلیغات بدست آمده بود. این پرداخت ها به ازای هر کلیک دریافت می شود. واضح است که بازاریاب ها با استفاده از لغات و واژه ها می توانند کمپین هایی شبیه به PPC را راه اندازی کنند. اما چگونه می توان به بازدهی سرمایه گذاری برای شرکت اطمینان کرد؟ یا چگونه می توان با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز کمپین راه اندازی کرد؟
ما قصد داریم تا روش درست و اصول پایه ای استفاده از پرداخت های کلیکی را به شما آموزش دهیم. در زیر گزیده ای از کتاب نحوه استفاده از گوگل ادوردز در اختیار شما قرار می گیرد. تنها یکی از منابع موجود است که به طور رایگان در اختیار همه قرار گرفته است. این کیت شامل کتاب کامل، یک قالب و یک چک لیست است. شما به مدیریت کلمات کلیدی، کمپین ها و گروه و آگهی های موفق نیاز دارید. اگر می خواهید به این کیت دسترسی داشته باشید، بهتر است تا انتهای متن ما را دنبال نمایید.
• نحوه استفاده از تبلیغات کلیکی
در اغلب اوقات، شرکت – بویژه کسب و کارهای کوچک – تصور می کنند اگر تنها به موتورهای جستجو هزینه ای را پرداخت کنند، دیگر مجبور نیستند تا زمان و سرمایه زیادی را برای بهینه سازی موتورهای جستجو جهت افزایش رتبه سایت پرداخت کنند.
اهمیت زیادی دارد که بدانید پرداخت های کلیکی نمی تواند جایگزین هر چیزی شود. اما باید به جای دیگر استراتژی های بازاریابی استفاده شود. تبلیغات پولی آنلاین با وجود صرف زمان و تلاش باز هم طول می کشد تا نتیجه بدهد. منابع و مدیریت کارآمد چیزهایی است که برای سرمایه گذاری در این زمینه نیاز دارید.
اجازه دهید به برخی فاکتورهای مفید که به شما کمک می کند تا در تبلیغات کلیکی موفق شوید، بپردازیم.
تست صفحه فرود
یک روش عالی برای استفاده از تبلیغات کلیکی تست و بهینه سازی صفحه فرود است. برای مثال در اینجا صفحه نتایج جستجو برای «غذای حیوانات» که می توانید آن را در موتورهای جستجو تایپ کنید و صفحه نتایج جستجو را مشاهده کنید. در حالی که برخی از صفحاتی که در مقابل شما قرار می گیرد از سیستم گوگل ادوردز استفاده کرده اند.
می توانید از یک آگهی استفاده کنید که در واقع به معنای رفتن به سمت لینک است و بنابراین دو صفحه فرود مختلف در مقابل کاربران قرار می گیرد. آگهی درباره غذای حیوانات یک موضوع است که از طریق آن می توانید در یک صفحه پیشنهادهای خود را در مورد آن ارائه دهید و در صفحه بعد به طور اختصاصی محصولات خود را برای این موضوع ارائه دهید.
همچنین می توانید تبلیغاتی را که در دو صفحه فرود ارائه می دهید، به شکل یکسان تهیه کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید تا برای تست یکی از ویژگی های محصولات اقدام کنید، می توانید دو نسخه از همان صفحه فرود را با فرم و طرح بندی مختلف برای آگهی ارسال کنید. این تست A / B نام گرفته و اهمیت زیادی برای بهینه سازی صفحه فرود دارد.
پرداخت کلیکی یک راه عالی برای تست A / B صفحه فرود است که ترافیک زیادی را به سمت سایت هدایت می کند و این ترافیک به تمامی صفحات راه پیدا می کند و در نهایت صفحاتی که بالاترین نرخ بازدیدکننده را دارند، پیدا می شوند.
• پیدا کردن کلمات کلیدی جدید
علاوه بر تست صفحه فرود، شما همچنین می توانید در پرداخت کلیکی برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید در بازاریابی اقدام کنید. گوگل ادوردز، گزارشات واژه های پر کاربرد را برای آگهی ها در اختیار شما قرار می دهد.
به عبارت دیگر، اگر در حال مناقصه کلمه کلیدی "کفش قرمز" هستید، گوگل ممکن است آگهی شما را برای کاربرانی که عبارت «کفش قرمز تنیس» جستجو می کنند، نشان دهد. این گزارش همچنین شامل اطلاعاتی در مورد عملکرد هر یک از کلمات کلیدی هم در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توان ارزش کلمات کلیدی را هم برای بازاریابی تعیین کنید.
کلمات کلیدی که به آنها "Added" نمی گوییم در حال حاضر به حساب آورده نمی شوند. لیست از کلمات کلیدی که کاربران اینترنتی در واقع در گوگل به دنبال آنها هستند، پر از اطلاعات ارزشمند می باشند که در اختیار شما قرار می گیرند.
به عنوان مثال، کلمات کلیدی «آموزش بهینه سازی موتور جستجو» در لیست قرار می گیرد. این کلمه کلیدی برای بازاریابی ارزشمند است. اما من نمی خواهم در مورد کلمات کلیدی که تاکنون شناخته نشده اند چیزی بدانم مگر اینکه این گزارش تولید شده باشد و همه بتوانند از آن بالا روند. ما قادر نیستیم کسانی که کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند، مشاهده کنیم تا بتوانیم پیشنهادهای خود را در اختیار آنها قرار دهید.
در حال حاضر نرخ تبدیل بالا به ما می گوید نه تنها می توان کلمات کلیدی برتر را خرید، بلکه حتی می توان از این کلمات برای بهینه سازی موتورهای جستجو نیز استفاده کرد. در این صورت باید یک صفحه فرود برای این کلمات کلیدی پیشنهاد ایجاد کرد.
شما باید اطلاعاتی در مورد واژه ها و کلمات کلیدی در گوگل ادوردز استفاده کنید. کشف کلمات کلیدی جدید به بهینه سازی بیشتر کمپین های SEM کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلمات کلیدی بهتر است پست های وبلاگی را بررسی کنید. مطالبی هم در مورد نحوه عملکرد جستجوگرها و لیست نهایی تحقیق در مورد کلمات کلیدی را هم بررسی کنید.
• قاعده بازی
یکی دیگر از راه های خوب برای استفاده از امکانات جستجوی پرداختی، استفاده از قاعده بازی است که به ارتقا رتبه سایت کمک می کند. به همان مثال «غذای حیوانات» توجه کنید. عبارت «غذای پرنده» ممکن است رتبه یک را نداشته باشد اما به دلیل داشتن رتبه بالایی که دارد می تواند به بالا آمدن صفحه سایت کمک کند. بنابراین برای افزایش رتبه سایت می توان از کلمات کلیدی ای استفاده کرد که در آگهی های آنلاین بیشتر طرفدار را دارند.
اگر کمی در موتورهای جستجو تحقیق کنید متوجه می شود که عبارت «غذای حیوانات خانگی» یک کلمه کلیدی گسترده است و رتبه کمتری دارد. در حالی که «غذای پرنده» محدودتر می شود و رتبه آن افزایش می یابد.
پرداختن به جستجوی تنها کافی نیست
زمانی که در مورد نحوه عملکرد تبلیغاتی پولی به صورت آنلاین فکر می کنید، یکی از بهترین راه ها استفاده از مکمل هایی است که به تلاش های بازاریابی بین المللی کمک شایانی می کنند. شما می توانید با استفاده از تبلیغات پولی رتبه سایت را در صفحه نتایج پوشش دهید. به عنوان مثال ما در اینجا یک عبارت جستجو «بازاریابی داخلی» داریم. این کلمه کلیدی بعد از ویکی پدیا می تواند رتبه دوم را کسب کند. اما اگر کلمه کلیدی «بازاریابی داخلی» خریداری شود می توان رتبه اول جستجو را بدست آورد.
اگر در حال حاضر آگهی های جستجو در پایین صفحه قرار گرفته است، با استفاده از این روش می توان در صفحه نتایج موتورهای جستجو جایگاه بالاتری را بدست آورد و به عنوان یک چهره معتبر در بازاریابی داخلی شناخته شد و ترافیک بیشتری را به سمت صفحات سایت هدایت کرد.
خبر خوب این است که می توانید با استفاده از روش تبلیغات پولی در گوگل فرصت های بیشتری را برای کسب و کار و شرکت خود بدست آورید و به عنوان یک رهبر در صنعت در موتورهای جستجو بازاریابی قدرتمندی داشته باشید.