آنچه در این مقاله میخوانید

    طراحی سایت گردشگری

    طراحی سایت گردشگری

    امروزه طراحی سایت گردشگری تبدیل به دغدغه‌ای برای بسیاری از آژانس‌های گردشگری شده است.اگر به ده سال قبل نگاه کنیم، هیچ مشکلی وجود نداشت که یک شرکت گردشگری وبسایت نداشته باشد و فقط به‌صورت آفلاین کار کند. مشاوران گردشگری و آژانس‌ها کسب‌وکار خود را از پایه شروع می‌کردند و با مشکلات و مزایای ورود به بازار دیجیتال درگیر نبودند. یک زوج که به‌تازگی ازدواج کرده بودند سفر ماه عسل خود را به‌صورت حضوری و از طریق شرکت‌های گردشگری رزرو می‌کردند. اما اکنون همه چیز تغییر کرده است. مشتریان شما اکنون ترجیح می‌دهند همه چیز را با چند کلیک ساده انجام دهند. در نتیجه افزایش تقاضا برای خدمات مسافرتی آنلاین، میلیون‌ها فروشنده مجبور شده اند که وب سایت‌هایی را برای ارتباط و مشارکت با کاربران ایجاد کنند. از طریق این وب سایت‌ها، منابع آموزشی و اطلاعات مفید در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند و در عین حال خدمات آنلاین گردشگری نیز به افراد عرضه می‌شود. این کار باعث رشد قابل توجهی در کسب‌وکارهای گردشگری و افزایش فروش می‌شود.

    برای طراحی سایت می توانید از مشاوران وبکده مشاوره رایگان دریافت کنید.شماره تماس:41185-021

    منظور از سایت گردشگری چیست؟

    سایت گردشگری، وب سایتی است که به صورت اختصاصی در مورد سفر، تجهیزات مورد نیاز سفر، اقامتگاه، تورهای گردشگری و زیارتی و وسیله نقلیه مورد نیاز برای سفر، فعالیت می‌کند. این سایت‌ها معمولا در مورد نقاط محبوب گردشگری، هزینه‌های مورد نیاز برای سفر و یا ترکیبی از هر دو صحبت می‌کنند. وبلاگ‌های گردشگری، آژانس‌های مسافرتی آنلاین، ارائه دهندگان خدمات مسافرتی، وب سایت‌های تورهای لحظه آخر و ... نمونه‌هایی هستند که می‌توانید برای طراحی سایت گردشگری الهام بگیرید.

    گزارش‌های موجود از تاثیرات و مسائل اقتصادی جهان در سال 2017 نشان داد که بیش از 80 درصد برنامه‌ریزی‌های سفر، به‌صورت آنلاین و از طریق اینترنت انجام می‌شود. اگر شما نیز تصمیم به ایجاد بستری برای گردشگران و مسافران دارید، بهتر است کمی با مزایای طراحی سایت گردشگری آشنا شوید:

    جذب مشتریان بیشتر

    روش‌های جذب مخاطب سنتی می‌تواند برای شناخته شدن یک کسب‌وکار مفید باشد؛ اما یک وب سایت گردشگری قدرتمند می‌تواند بر تمام روش‌های سنتی غلبه کند. مشتریان نسل جدید به‌دنبال شرکت‌های قابل اعتمادی هستند که رویاهای سفر آن‌ها را سریع و آسان تحقق بخشد. یک وب سایت با طراحی جذاب و بهینه سازی شده با SEO خوب می‌تواند مشتریان شما را به شکل فوق العاده‌ای افزایش دهد.

    مشتریان وفادار

    گفته می‌شود که احتمال فروش مجدد به مشتری که قبلا از خدمات شما استفاده کرده است، حدود 80 درصد است. در نتیجه یک وب سایت گردشگری خوب، راهی مطمئن برای حفظ ارتباط با مشتریان است. شما باید با تکنیک‌های بازاریابی و تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه، بازار دیجیتال خود را داغ نگه دارید. سعی کنید به‌طور مرتب از طریق ایمیل مارکتینگ، پست‌های فیس بوک و اینستاگرام، تبلیغات و سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال، شرکت خود را به مشتریان یادآوری کنید. یک جامعه وفادار از خوانندگان آنلاین به شما کمک می‌کند که مشتریان خود را بهتر بشناسید، نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و روی آن‌ها کار کنید و در نهایت یک نقطه‌ی فروش منحصر‌به‌فرد ایجاد کنید.

    خود تبلیغی

    یک صفحه‌ی فرود خوب در همان ابتدا به بازدیدکنندگان می‌گوید که شما کی هستید و چه کار می‌کنید. شما می‌توانید تمام خدمات خود را درست در صفحه‌ی اول وب سایت خود ارائه دهید. در نتیجه باید یک صفحه‌ی فرود ایجاد کنید یا یک صفحه‌ی وب داخلی جداگانه برای نمایش آن‌ها ایجاد کنید.

    امکانات سایت گردشگری

    یک سایت گردشگری چه امکاناتی در اختیار گردشگران قرار می‌دهد؟

    در پاسخ باید گفت که امکانات سایت گردشگری می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

    • ارائه‌ی محتوای با کیفیت شامل خبرنامه، وبلاگ یا ترکیبی از هر دو؛
    • ایجاد یک نرم‌افزار به‌عنوان خدمات؛
    • ارائه‌ی وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای سفر از طریق یک وب سایت تجارت الکترونیک؛
    • وب سایتی مبتنی بر خدمات برای کمک به مشتریان مانند مشاوره، آژانس مسافرتی و یا بازاریابی دیجیتال برای هتل‌ها.

    شما با امکانات سایت گردشگری خود به افراد کمک می‌کنید که برنامه مناسب برای سفر خود را پیدا کنند و از طریق وب سایت‌های مطمئن، بلیط های مورد نیاز برای سفر خود را که می‌تواند شامل بلیط هواپیما، هتل و موارد دیگر باشد را به‌راحتی رزرو کنند

    یک وبلاگ گردشگری مانند Via Travelers یا Nomadic Matt به مردم کمک می‌کند که قبل از مسافرت به مکانی خاص، از آن منطقه اطلاعات مفیدی را کسب کنند. وب سایت‌های گردشگری از این تکنیک برای جذب مخاطب بیش‌تر استفاده می‌کردند؛ اما اکنون پدیده‌ای به نام وبلاگ نویسی و بلاگینگ ظاهر شده است و مردم می‌توانند نظرات و دیدگاه‌های دست اول خود را درباره‌ی مکانی خاص بنویسند. در هر صورت اگر بتوانید به مردم کمک کنید، می‌توانید به موفقیت دست یابید. اگر خودتان نیز چند باری سفر کرده باشید، می‌توانید مشکلاتی را پیدا کنید که مردم در سفر با آن رو‌به‌رو می‌شوند. اگر تلاش کنید که راه‌حلی برای این مشکلات ارائه دهید، رشد و موفقیت در انتظار شما خواهد بود.

    خدمات سایت گردشگری

    اصلی‌ترین صفحات یک سایت گردشگری کدام‌ها هستند؟

    برای طراحی سایت گردشگری خوب، باید عملکرد سریع، زیبایی سایت و تجربه‌ی کاربری آسان را در نظر بگیریم. صفحات لازم برای یک سایت گردشگری به نوع سایت شما و هدفی که از طراحی آن دارید باز می‌گردد. با این حال یک سایت گردشگری حداقل لازم است که صفحات زیر را داشته باشد:

    • صفحه مربوط به خرید و رزرو آنلاین؛
    • صفحه معرفی تورهای مسافرتی؛
    • صفحه اخبار و مقالات وبلاگ؛
    • قسمت پاسخگویی به سوالات؛
    • بخش نظرسنجی مخاطبان.

    راهنمای گام‌به‌گام راه اندازی یک سایت گردشگری

    برای راه اندازی سایت گردشگری خود باید شش گام زیر را طی کنید:

    قدم اول: ایجاد یک چشم انداز و طرح اولیه

    برای راه اندازی سایت گردشگری خود ابتدا باید هدف و چشم انداز خود را مشخص کنید. عناصر مختلف در طراحی سایت گردشگری، ارتباط مستقیمی با نیازهای کسب‌و‌کار شما دارد. نیازهایی که یک مجری تورهای مسافرتی کوچک دارد، با نیازهای یک آژانس مسافرتی بین المللی بزرگ بسیار متفاوت است؛ اما اجزای اساسی همه‌ی وب سایت‌‌‌های بزرگ گردشگری کم و بیش مشابه یکدیگر هستند؛ بنابراین اولین قدم در طراحی سایت گردشگری موفق، تجزیه و تحلیل نیازهای کسب‌و‌کار و شناسایی بخش‌ها‌ی مختلف، ویژگی‌ها و عملکردهایی است که در وب سایت خود نیاز دارید.

    طراحی سایت گردشگری

    قدم دوم: انتخاب نام سایت و خرید دامنه

    اگر شما یک شرکت گردشگری شناخته شده هستید، به احتمال زیاد نام شرکت خود را به‌عنوان نام دامنه انتخاب می‌کنید. اما اگر به‌تازگی در حال تاسیس یک شرکت هستید و نام شرکت خود را هنوز انتخاب نکرده‌اید، باید این مرحله را بسیار جدی بگیرید. هنگام انتخاب نام شرکت خود که می‌تواند یک نام عالی برای دامنه وب سایت گردشگری شما باشد، سعی کنید به نکات زیر توجه کنید:

    • نام کوتاه و به یاد ماندنی انتخاب کنید: یک نام طولانی کمتر در خاطر مردم باقی می‌ماند.
    • از خط فاصله و اعداد اجتناب کنید: اعداد و خط تیره در نام شما باعث سردرگمی مخاطب می‌شوند. به خاطر سپردن اینکه عدد موجود در نام شما به حروف نوشته می‌شود یا به صورت عددی یا بین کدام حروف خط تیر وجود دارد، کمی دشوار است.
    • یک نام خاص انتخاب کنید: در صورت امکان، نامی انتخاب کنید که با خدماتی که ارائه می‌دهید ارتباط داشته باشد. اگر شما یک شرکت ارائه دهنده‌ی غذا، اقامتگاه و یا وسیله‌ی نقلیه هستید، نامی مطابق با آن انتخاب کنید.

    قدم سوم: میزبانی یا هاستینگ پیدا کنید

    درباره‌ی گزینه‌های موجود برای هاستینگ زیاد وسواس نداشته باشید. میزبانی باید ساده باشد، مگر اینکه شما بخواهید یک نرم‌افزار تحت وب طراحی کنید یا در زمان کوتاهی بخواهید حجم زیادی از اطلاعات و محتوا بارگیری ‌شود؛ اما برای وبلاگ نویسی و ارائه‌ی خدمات، کارتان بسیار ساده است.

    قدم چهارم: یک پلت فرم برای طراحی سایتتان انتخاب کنید

    در این مرحله باید فناوری لازم برای طراحی وب سایت خود را فراهم کنید. برای مثال برای تولید محتوا می‌توانید از CMCای همچون وردپرس بهره ببرید یا با کمک برنامه نویسان سیستم مدیریت محتوای اختصاصی برای خود راه اندازی کنید.

    قدم پنجم: تولید محتوا

    صرف نظر از مسیری که می‌خواهید طی کنید، باید بلافاصله پس از بالا آمدن سایتتان شروع به تولید محتوا کنید. برای رونق کسب‌وکارتان شما نیاز به مطالب ارزشمند و صفحات مفید دارید که توضیحات کافی درباره‌ی محصولات و خدماتتان ارائه دهند. محتوایی که تولید می‌کنید نقش کلیدی در درک و واکنش مردم نسبت به محصولات شما دارد. با وبلاگ نویسی، باید به راه‌هایی فکر کنید که ترافیک ارگانیک به دست بیاورید. از کلمات کلیدی کم رقابت شروع کنید و نکات سئو را رعایت کنید.

    قدم ششم: بهینه سازی سایت برای موتورهای جست‌و‌جو

    پس از طراحی سایت گردشگری خود و تولید محتوا، باید سایت را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید. استفاده از لینک‌سازی داخلی و خارجی، کلمات کلیدی مناسب، محتوای بصری جذاب و بررسی رقبای خود در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد.

    برای طراحی سایت گردشگری چه اصولی باید در نظر گرفته شود؟

    در حقیقت امروزه اکثر شرکت‌های گردشگری یک وب سایت دارند و برای اینکه در این بازار بتوانند پیشرفت کنند، باید خدمات متمایزی را نسبت به رقبا ارائه دهند؛ در نتیجه آگاهی از اصول طراحی سایت گردشگری قدمی مهم برای ایجاد این تمایز در ذهن مخاطب است. مهم‌ترین اصول طراحی سایت گردشگری عبارتند از:

    • توصیف هدف و داستان تاسیس شرکت خود به شکلی جذاب و تاثیرگذار؛
    • نمایش پکیج‌های جذاب تورهای مسافرتی همراه با اطلاعات کامل و شرایط ویژه؛
    • فراهم کردن امکان رزرو آنلاین تورهای مسافرتی، وسیله‌ی نقلیه و اقامتگاه؛
    • ایجاد امکانات پرداخت آسان؛
    • نمایش اطلاعات دقیق شرکت شامل مکان و اطلاعات تماس؛
    • گرفتن نماد اعتماد؛
    • نمایش نظرات کاربران و مشتریان درباره هر مکان و اقامتگاه.

    برای انتخاب طراح سایت آژانس گردشگری جه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم؟

    نوع طراحی سایت گردشگری، در تجربه‌ی کاربران از کسب‌وکار شما نقشی تعیین کننده دارد در نتیجه، طراحی سایت آژانس گردشگری با به دقت و حساسیت زیادی انجام بگیرد؛ بنابراین انتخاب یک طراح سایت حرفه‌ای بسیار مهم است. به منظورِ انتخاب شخصی برای طراحی سایت آژانس گردشگری خود، می‌توانید از نکات زیر کمک بگیرید:

    1. نمونه کارهای گذشته و فعلی طراح را بررسی کنید؛
    2. لیستی از مشتریان گذشته و فعلی و نظرات آن‌ها را بررسی کنید؛
    3. تکنولوژی‌های به‌کار گرفته شده برای طراحی و پشتیبانی وبسایت را بررسی کنید؛
    4. درباره‌ی خدماتی که طراح ارائه می‌دهد و همچنین راجع به پشتیبانی پس از طراحی از او سئوال کنید؛
    5. در مارتباط با امنیت سایت و مشکلات احتمالی بپرسید؛
    6. قیمت و شرایط پرداخت را بررسی کنید.

    قیمت طراحی سایت گردشگری

    طراحی سایت گردشگری را به شخص بسپاریم یا شرکت‌ها؟

    برای راه اندازی سایت گردشگری خود چند گزینه پیش رو دارید:

    • اگر می‌خواهید خیلی سریع و با کمترین هزینه طراحی سایت گردشگری خود را انجام بدهید، نیاز به سایت‌سازهایی مانند وبزی و سی فایو دارید. بزرگترین مزیت سایت‌سازها، داشتن طیف وسیعی از الگوهای از پیش آماده است که با چند کلیک امکان ساخت سایت را به شما می‌دهند.
    • روش دیگر این است که یک سایت مسافرتی را روی قالب یا تم آماده ایجاد کنید. نکته‌ی مثبت در روش حاضر این است که می توانید آن را کاملا مطابق با سلیقه و نیازهای تجاری خود تنظیم کنید.
    • اگر قصد دارید با هزینه‌ی کمتر به دست افراد متخصص طراحی و راه اندازی سایت گردشگری خود را انجام دهید، می‌توانید از مهارت برنامه نویسان فریلنسر استفاده کنید؛ اما نباید فراموش کنید که طراحی سایت گردشگری و افزودن پلاگین‌های آن می‌تواند بسیار زمانب‌ر باشد و رفع باگها و مشکلات احتمالی، توسط یک نفر مشکل باشد.
    • گزینه‌ی آخر کمک گرفتن از یک شرکت متخصص برنامه نویسی و طراحی سایت است. هزینه‌ی خدماتی که این شرکت‌ها ارائه می‌دهند قطعا بالاتر از سایر گزینه‌ها است؛ اما برای کسانی که اهداف بزرگی دارند، راهی بهتر از درخواست کمک از یک تیم برنامه نویسی با تخصص قوی و رویکرد خلاق وجود ندارد. این شرکت‌ها بسته به خدماتی که به شما ارائه می‌دهند، هزینه‌ی متفاوتی را درخواست می‌کنند. طراحی سایت گردشگری با ظاهری زیبا و منحربه‌فرد با کاربری آسان و سرعت بارگیری بالا، با همکاری یک تیم قوی بسیار سریع‌تر انجام می‌شود و با پشتیبانی‌هایی که این شرکت‌ها برای رفع مشکلات احتمالی و برقراری امنیت کاربران وب سایت ارائه می‌دهند، چالش‌ها در کمترین زمان حل خواهد شد.

    هزینه‌ی طراحی سایت گردشگری چقدر است؟

    هزینه طراحی سایت گردشگری معمولا ثابت نیست و هر شرکت یا فرد با توجه به خدمات، تخصص و سابقه‌ی خود مبلغ متفاوتی دریافت می‌کند. معمولا شرکت‌‌ها یا افراد برای هر کدام از خدماتی که ارائه می‌دهند، تعرفه متفاوتی دارند. برای مثال اغلب هزینه طراحی سایت گردشگری از حدود 15 میلیون تومان شروع می‌شود و تا 100 میلیون تومان ادامه دارد. این مبلغ یک بار برای همیشه پرداخت می‌شود و هر از گاهی ممکن است سایت نیاز به رسیدگی یا افزودن امکانات جدید داشته باشد.

    طراحی وبسایت گردشگری

    هزینه ثبت و تمدید دامنه وب سایت نیز مبلغ قابل‌توجهی نیست و این مبلغ به‌صورت سالیانه باید تمدید شود. شما این مبلغ را در واقع به سرویس‌های جهانی ثبت دامنه پرداخت می‌کنید.

    هزینه‌ میزبانی و هاستینگ را هم مانند دامنه میتوان به‌صورت سالانه پرداخت کرد. این مبلغ با توجه به امکاناتی که هاست در اختیار شما قرار می‌‌دهد متفاوت است.

    احتمالا نیاز خواهد بود که هزینه‌ای بابت پشتیبانی وب سایت نیز بپردازید که هر فرد یا شرکت نیز در این زمینه مبلغ خاص خود را دریافت می‌کند. پرداخت این مبلغ برای رفع ایرادات احتمالی و آپدیت‌ها و سایر مواردی که پس از پایان طراحی رخ می‌دهد نیاز است.

    سخن پایانی

    می‌توان ساعت‌ها درباره‌ی چگونگی طراحی سایت گردشگری و راه اندازی آن با نرخ تبدیل و سود آوری بالا صحبت کرد. در این مقاله اصول اولیه‌ی طراحی یک سایت گردشگری موفق و ملزومات اصلی و روند راه اندازی آن را بیان کردیم. صرف نظر از اینکه چگونه می خواهید طراحی سایت گردشگری خود را انجام دهید، باید بر روی شناخت دقیق مخاطب خود و نیازهای او تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید که شما به‌عنوان ارائه دهنده‌ی خدمات گردشگری، نقش بزرگی در شناخت جهان اطراف ایفا می کنید.

    منبع:

    nilead.com/article/how-to-design-a-perfect-travel-website

    مقالات مرتبط
    ارسال نظر
    نام
    ایمیل
    نظر

    آژانس برندسازی «بمان»

    "Baman" branding agency

    مأموریت ما در «بمان» طراحی و توسعه‌ی وبسایت اختصاصی و حرفه‌ای است. ما در طول ۱۷ سال فعالیت در حوزه برندسازی، افتخارِ طراحی 480 وبسایت تخصصی را برای کسب‌وکارهای مختلف داشته‌ایم. ما بر این باوریم که وبسایت صرفاً یک نرم‌افزار نیست، بلکه یک دفتر کار مجازی است که می‌باید هویت و احساس کسب‌وکار را به مخاطبان خود معرفی و منتقل کند.

    رزرو مشاوره