موبایل بخش مهمی از روابط مدرن امروزی بین تجار و مصرف کنندگان تشکیل می دهد. در حالی که تنها راه ارتباطی برای تعامل با مشتریان نیست، اما یکی از قدرتمندترین کانال های ارتباط با مشتری محسوب می شود. اما چرا؟
تلفن همراه یک زمان واقعی است. زمانی که درست از آن استفاده شود، یک ارتباط دو طرفه را ایجاد می کند. از طریق یک سیم کارت می توان با مشتریان زیادی ارتباط برقرار کرد و تمامی اطلاعات مورد نظر مشتریان را در اختیار آنها قرار دارد.
انتظارات کاربران از تلفن همراه نسبت به سایر کانال های ارتباطی بیشتر است. زیرا آنها احساس صمیمت بیشتری با گوشی همراه دارند. زمانی که مطالبی بی ربط و ضعیف روی تلفن همراه قرار بگیرند، کاربران پس از مدت کوتاهی اعتماد خود را نسبت آنها از دست می دهند. از آنجا که تلفن همراه با رسانه های اجتماعی دیجیتالی عجین شده است، به سرعت در افزایش انتظارات کاربران نسبت به یک نام تجاری ایفای نقش می کند. این باعث می شود تا تلفن همراه بیش از پیش برای تولیدکننده ها و مصرف کننده ها با ارزش شود.
زمانی که بتوانید به طور موفقیت آمیزی استراتژی کلی خود را در مورد ادغام اطلاعات تلفن همراه به کار ببندید و از داده ها به نفع خودتان استفاده کنید، پس از مدت کوتاهی مشاهده خواهید کرد که موبایل می تواند بخش هایی از استراتژی ارتباط با مشتریان را ارتقا دهد و موجب نزدیک تر شدن شما با مشتریان شود.
• داده های تلفن همراه چه چیزی را باید به شما بگویند؟
داده ها و اطلاعات در مورد کاربران باید تمامی تعاملات میان آنها را به شما اطلاع دهند. اگر چه این کار با سرعت انجام نمی شود، اما بسیاری از شرکت ها از دریافت اطلاعات در مورد کاربران شگفت زده می شوند. زیرا تصویر کاملی را از کاربران بدست می آورند.
اطلاعات گوشی همراه دید کاملتری از کاربران را ارائه می دهند که به طور متوسط هر فرد 3 ساعت از روز خود را از این دستگاه استفاده می کند. این سطح فعالیت می تواند تصویر کاملی از مشتریان را در اختیارتان قرار دهد.
اطلاعات گوشی های همراه باید بتوانند نکات مهمی را در مورد کاربران در اختیار شما قرار دهند:
• محل سکونت
محل سکونت مرکز اصلی ارتباطات محسوب می شود. امکان تعیین دقیق محل سکونت کاربران زمانی مشخص می شود که با آنها تعامل برقرار کنید. این کار یکی از ویژگی های منحصر به فرد تلفن همراه است. با استفاده از منطقه جغرافیایی می توانید اطلاع رسانی را طبق منطقه مکانی و محل زندگی کاربران منتشر کنید. به این معنا که محتواها را متناسب با فرهنگ و موقعیت های کاربران تهیه کنید. این کار به جذب بیشتر مشتری کمک می کند.
شما می توانید این دانش را به دیگر بخش های استراتژی بازاریابی خود هم گسترش دهد. به عنوان مثال اگر یک خرده فروش حدس می زند که مشتریان ترجیح می دهند با ایمیل با آنها تماس گرفته شود، حال طبق داده های گوشی همراه و اطلاعات محل زندگی مشخص می شود که مشتریان به فروشگاه می روند و خرید خود را از یک فروشگاه خاص خریداری می کنند. اکنون این خرده فروش می تواند برای آنها ایمیل هایی ارسال کند که تبلیغات خود را در نزدیکی این فروشگاه قرار دهد. با تابلوهای تبلیغاتی که در نزدیکی فروشگاه نصب می شود و قرار دادن فروشگاه خود در نزدیکی محل خرید مشتریان، فروش خود را بیشتر کند.
• چه زمانی
گوشی همراه قادر است مدت زمانی را که کاربران در گوشی های همراه می گذرانند، به شما نشان دهد. حتی طول جلسات تجاری و... نیز از طریق برخی نرم افزارهای خاص و یا تعامل با مشتریان امکان پذیر است. در این صورت شما می توانید محتواهای متفاوت و متناسب با نیاز مشتریان تهیه کنید. این سطح از جزئیات تاثیر زیادی در تضمین موفقیت کمپین های بازاریابی دارد.