طراحی پورتال

پورتال چیست؟

پورتال چیست؟

وب سایت ها اصولا به دو صورت طراحی می شوند CMS(وب سایت ها معمولی) و پورتال. پورتال ها در واقع در بسیاری از زمینه ها قدرتمند تر از CMS ها هستند. وقتی یک کسب و کار درخواست طراحی پورتال می کند انتظار دارد که در آن بتواند بسیاری از امور خود را به صورت آنلاین به انجام برساند و صرفا به عنوان یک سایت اطلاع رسانی به آن نگاه نمی کند. درواقع پورتال وب سایتی است که کاربران علاوه بر خواندن مطالب بتوانند عملیات دیگری در آن انجام دهند. به عنوان مثال فروشگاه های آنلاین یک نوع پورتال به حساب می آیند. مشتریان می توانند در آن به جستجوی محصول مورد نظر خود بپردازند و آن را به سبد خرید خود اضافه کنند، هزینه آن را از طریق درگاه های آنلاین پرداخت کنند، خرید ها و تراکنش های قبلی خود را مشاهده کنند، با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنند و علاوه بر اینها پورتال ها دارای زیرساخت مهندسی دارند و برای ساده سازی ارائه شده اند و به کاربران خود این امکان را می دهند که به دیگر نرم افزارها مثل حسابداری، اتوماسیون، انبار و ... متصل شوند. شاید بگویید CMS ها هم این امکانات را دارند ولی باید عنوان کنیم آنها در حجم زیاد داده ها به خوبی عمل نمی کنند.

پورتال ها باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

شرکت های خصوصی، بانک، بیمه، شهرداری، بیمارستان، خدماتی و اداری،دانشگاهی و ادارات دولتی همه این موارد می توانند از پورتال های طراحی شده با ویژگی های مخصوص به خود استفاده کنند. شاید برای شما سوال باشد چرا باید ادارات،سازمانها و شرکت ها به جای CMS از پورتال استفاده کنند؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت پورتال ویژگی های بسیار بیشتری نسبت به CMS دارد. پورتال ها در توسعه پذیری بسیار منعطف تر هستند و آینده بهتری دارند و امن تر هستند. این پلتفرم ها به کاربران خود امکانات بسیار زیادی را می توانند در قالب های مختلف ارائه دهند مانند شخصی سازی که هر کاربر می تواند محیط کاری خود را ویرایش کند و بر مبنای سلایق خود تنظیم کند.

انواع پورتال ها از نظر ارتباط با مخاطب چند دسته اند؟

پورتال ها باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

  • دسترسى به برنامه هاى كاربردى
  • انجام امور روتین سازمانی
  • امنیت و سرعت بالا
  • یکپارچگی مطالب
  • سفارشی سازی
  • برگزاری آزمون های آنلاین
  • قابلیت توسعه
  • اتصال با نرم افزار ها بیرونی
  • ساختار مهندسی شده
  • یکپارچگی در زیرساخت نرم افزاری
پورتال ها باید چه ویژگی هایی داشته باشند؟

مراحل پیش از طراحی پرتال در وبکده:

  • مطالعه در خصوص اجزای پورتال
  • تجزیه و تحلیل و بررسی رقبا در حوزه انلاین
  • شناخت، تجزیه و تحلیل مخاطبین هدف و نیازهای آنها
  • بررسی ماموریت و چشم انداز پورتال
  • بررسی پورتال های مشابه
  • بررسی مطالب، دسته بندی ها و محتواهای پیش بینی شده و اولویت بندی آنها از دید مدیران و کاربران (معماری اطلاعات)
 مسیر وبکده در هنگام طراحی (Define, Design)

مسیر وبکده در هنگام طراحی (Define, Design)

  • تشکیل جلسات گروهی ایده پردازی به روش Brainstorming
  • ارائه پیشنهادات و به چالش کشیدن آنها جهت یافتن بهترین راه حل
  • طراحی ساختار و Structure پورتال یا Wireframe اولیه
  • بررسی اولویت بندی دسته بندی و محصولات مهم
  • ایده پردازی، خلق و طراحی ساختار اصلی صفحه اصلی Basic Structure
  • طراحی صفحات بر مبنای مفاهیم تجربه کاربری، سادگی در عین زیبایی و کاربردپذیری (UX)
  • ایده پردازی و طراحی ساختار پورتال در سایزهای تصویر مختلف شامل: تبلت، موبایل، تلویزیون های هوشمند و کامپیوترهای شخصی
  • بازبینی طرح توسط تیم و انجام اصلاحات لازم قبل از ارائه به کارفرما (Refine)
  • بررسی طرح توسط کارفرما و اعلام نظر

توسعه طرح (Develop, Test)

  • طراحی ظاهری کاربر محور (بر اساس تعامل ساده کاربر با همه بخش های پورتال)
  • استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط با زمینه فعالیت
  • استفاده از فونت های خوانـا با رنگ‌هایی مناسـب و به کارگیری رنگ سازمانی
  • استفاده از افکت ها چشم نواز و منحصر به فرد
  • طراحی و توسعه وب براساس استاندارد XHTML
  • طراحی و توسعه وب تماما بـر مبنـای کـدهای CSS
  • خلق قالب پورتال در حالت فول رسپانسیو و بدون نقص

خدمات وبکده پس از طراحی و توسعه (Deliver, PostDesign, Support)

  • آموزش کنترل و بروزرسانی پورتال
  • ارائه ویدئو آموزشی از کنترل پنل پورتال
  • ارائه مشاوره در جهت توسعه و بهبود عملکرد آتی پورتال
  • تیم پشتیبانی فنی پاسخگو، همراه و با تجربه برای رفع مشکلات احتمالی در کوتاه ترین زمان ممکن بدون داشتن نگرانی و دغدغه اعلام موارد تکراری
  • سیستم تیکت قوی و پاسخگویی سریع مشکلات احتمالی مشتریان
  • اجرای سریع و نامحدود درخواست ها، اضافه کردن ویژگی های جدید و اصلاحات مورد نظر مشتریان
  • رصد دائمی سرورها به منظور رفع خطاهای احتمالی و از کار افتادن پورتال
  • بروزرسانی پورتال ها با هدف افزایش امنیت و مسدود کردن حفره ها و باگهای امنیتی
  • حفظ امنیت دیتابیس جلوگیری از نشر اطلاعات و آمار پورتال بدست رقبا
خدمات وبکده پس از طراحی و توسعه (Deliver, PostDesign, Support)

سوالات متداول سئو سایت

بله. پورتال ها می توانند مناسب با ساختارهای متفاوت برای کسب و کارها طراحی و نوشته شوند و لزوما برای استفاده از آن ها برای سازمان های بزرگ و دولتی نیست.

خیر. در صورتی این امکان در وبکده وجود دارد که پلتفرم پورتال در قالب ها دات نت نیوک و وردپرس نوشته شده باشد. در این صورت تیم فنی و متخصصین ما در وبکده پس از آنالیز و بررسی آن با شناسایی نقاط ضعف و قدرت، اقدام به بهینه سازی مطابق استاندارد های روز دنیا می نمایند.

هزینه و زمان هر پروژه منحصر به فرد است و نمی توان به طور کلی برای تمامی پروژه ها میزان یکسانی را برآورد کرد. ولی به طور کلی یک ماه کاری برای طراحی و ساخت یک پورتال زمان نیاز است و هزینه ها با توجه به میزان حجم و موارد مورد درخواست مشتری سنجیده می شود و در ابتدای پروژه به طور شفاف بیان می شود.






آنچه ما، تیم وبکده، به آن مفتخریم

  • ساده سازی مشکلات پیچیده مشتریانمان
  • ایجاد رابطه ای صمیمی، دلسوزانه و مسئولانه با مشتریانمان
  • حمایت، مشاوره و پشتیبانی دائمی از مشتریان به عنوان شرکای مهم تجاری ما
  • ارائه خدمات بی نظیر از ابتدای پروژه، حین طراحی و توسعه، تحویل و پس از ارائه محصول نهایی
  • همکاری مستمر با مشتریانمان برای سالهای متمادی با هدف رفع دغدغه ها و نگرانی های آنها